مدرسه قرآنی امام حسن(ع) همچنان درگیر مکانی برای فعالیت
کد خبر: 3839076
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

مدرسه قرآنی امام حسن(ع) همچنان درگیر مکانی برای فعالیت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی‌(ع) شهر نهاوند گفت: طی ۶ سال فعالیت و راه‌اندازی این مدرسه قرآنی، چندین مرتبه مکان مدرسه تغییر و به جای دیگری منتقل شده است که این خود برای دانش‌‌آموزان نیز آزاردهنده است.

مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) همچنان درگیر مکانی مستقل برای فعالیتمعصومه موحدی، مدیر مؤسسه قرآنی فاطمه‌الزهرا(س) و مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شهر نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مؤسسه پیش از آنکه ثبت شود فعالیت‌های قرآنی را در قالب مدرسه امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) از سال 92 بوده است، افزود: این مدرسه قرآنی ویژه گروه سنی پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول تا ششم است.

موحدی با بیان اینکه امسال 110 دانش‌آموز از مهرماه سال جاری در این مدرسه قرآنی تحصیل خود را آغاز خواهند کرد، گفت: در این مدرسه دانش‌آموزان علاوه بر ساعات درسی خود، یک زنگ 45 دقیقه‌ای را نیز به‌عنوان فوق‌برنامه به آموزش قرآن می‌پردازند.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) نهاوند با بیان اینکه در هر پایه تحصیلی یک معلم مشغول به تدریس است، گفت: یک مربی قرآن نیز در این مدرسه به آموزش قرآن در رشته‌های حفظ، مفاهیم و تجوید می‌پردازد.

وی ادامه داد: حفظ قرآن ویژه گروه سنی پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان اول دبستان با استفاده از کتب جامعةالقرآن و با بهره‌گیری از نقاشی و بازی و سرگرمی با حفظ سوره‌های کوتاه جزء 30 همراه با مفاهیم است.

موحدی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این مدرسه چندین حافظ 2 جزء و چند سوره تربیت‌شده است، ابراز کرد: حفظ سوره‌های بزرگ‌تر و تجوید ویژه دانش‌آموزان پایه‌های بالاتر است.

وی با بیان اینکه این مدرسه علاوه بر آموزش قرآن ویژه دانش‌آموزان، برای بزرگ‌سالان نیز کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید نیز دارد، گفت: این مدرسه قرآنی تنها وظیفه آموزش قرآن را به عهده دارد و مراحل بعدی همچون تثبیت و شرکت در مسابقات دیگر به عهده خود فرد است.

موحدی ابراز کرد: همان‌گونه که نام این مدرسه، مدرسه قرآنی است؛ لذا یکی از شاخصه‌های اصلی این مدرسه آموزش قرآن به دانش‌‌آموزان است هر چند که شاید باب میل برخی والدین جهت حضور فرزندان آن‌ها در کلاس‌های فوق‌برنامه قرآنی این مدرسه نباشد.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسن(ع) با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل این مجموعه عدم برخورداری و حضور در مکانی ثابت است، گفت: طی 6 سال فعالیت و راه‌اندازی این مدرسه قرآنی، چندین مرتبه مکان مدرسه تغییر و به‌جای دیگری منتقل‌ شده است که این خود برای دانش‌آموزان نیز آزاردهنده است.

انتهای پیام

captcha