ضرورت بروزرسانی در نیات واقفان/ نیازمند موقوفات قرآنی هستیم
کد خبر: 3838731
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

ضرورت بروزرسانی در نیات واقفان/ نیازمند موقوفات قرآنی هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیشترین موقوفات در سطح استان مربوط به موقوفات حضرت سیدالشهدا (ع) است، گفت: نیاز به بروزرسانی نیات موقوفات احساس می‌شود در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین تلاش‌هایی داشته و در محافل مختلف قرآنی بر ضرورت توجه به موقوفات قرآنی تأکید می‌کند تا افراد برای نیل به این اهداف و موقوفاتی با این نیات تشویق شوند.

ضرورت بروزرسانی در نیات واقفان/ نیازمند موقوفات قرآنی هستیم

علی عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: در استان از موقوفات قرآنی بسیار کمی برخوردار هستیم لذا هزینه‌های فعالیت‌های مختلف فرهنگی و قرآنی ما بیشتر محدود به بقاع متبرکه است.

وی افزود: این سازمان به‌صورت مستقل بودجه‌ای را از دولت دریافت نکرده بودجه به‌دست‌آمده از طریق بقاع متبرکه و موقوفات قرآنی در راستای برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده این سازمان در حوزه قرآن نیز بسیار محدود است و جوابگوی آن نیست.

عظیمی تصریح کرد: اختصاص نیافتن بودجه برای برنامه‌های قرآنی در کیفیت کمی و کیفی آن تأثیرگذار بوده و گاه این خلأ بسیار آسیب‌زننده است.

این مسئول یادآور شد: فعالان قرآنی خواهان حمایت و نگاه ویژه مسئولان هستند تا بدین‌صورت فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی شده کیفیت و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: بیشترین موقوفات در سطح استان مربوط به موقوفات حضرت سیدالشهدا (ع) است با این حال نیاز به بروزرسانی نیات موقوفات احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین تلاش‌هایی داشته و در محافل مختلف قرآنی بر ضرورت توجه به موقوفات قرآنی تأکید می‌کند تا افراد برای نیل به این اهداف و موقوفاتی با این نیات تشویق شوند.

عظیمی در پایان با بیان اینکه در سال 97 تنها یک مورد وقف قرآنی در شهر بوئین‌زهرا داشتیم، خاطرنشان کرد: بی‌شک با افزایش موقوفات قرآنی شاهد افزایش کمیت و کیفیت فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha