اجرای طرح «بانوان قرآنی نسیم صبا» در بیمارستان بعثت همدان
کد خبر: 3838357
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

اجرای طرح «بانوان قرآنی نسیم صبا» در بیمارستان بعثت همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان اشاره‌ای به طرح «بانوان قرآنی نسیم صبا» در بیمارستان داشت و بیان کرد: این طرح با محوریت آموزش قرآن در رشته‌های قرائت و تجوید قرآن از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده است.

اجرای طرح «بانوان قرآنی نسیم صبا» در بیمارستان بعثت همدانابراهیم بختیاری، مسئول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: بیمارستان بعثت تنها بیمارستانی است که دارای دارالقرآن است.

مسئول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان با بیان اینکه دارالقرآن این بیمارستان 7 سال پیش شکل گرفته است افزود: این مرکز قرآنی در دو بخش بانوان و آقایان،فعال در آموزش دوره‌های روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن ویژه پرسنل بیمارستان است.

بختیاری با بیان اینکه بیمارستان بعثت دارای 2 هزار پرسنل است، عنوان کرد: در حال حاضر 50 نفر از آقایان و بانوان کادر بیمارستان تحت آموزش‌های این دارالقرآن قرار دارند، 5 استاد نیز برگزاری دوره‌های آموزشی این مرکز را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره‌های قرآنی آشنایی کارکنان بیمارستان با مبانی ابتدایی قرآن است، گفت: ترویج فرهنگ ناب قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی در رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موثر است.

مسئول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان اشاره‌ای به طرح «بانوان قرآنی نسیم صبا» در بیمارستان داشت و بیان کرد: این طرح با محوریت آموزش قرآن در رشته‌های قرائت و تجوید قرآن از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده است.

بختیاری ادامه داد: این طرح در راستای ترویج فرهنگ قرآن و نشر احادیث معصومین توسط اساتید تراز اول کشوری و استانی با همکاری دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ابن سینا به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مهارت افزایی و ارائه مشاوره در حوزه خانواده با محوریت فرزند‌آوری، ارتباط درست زوجین با یکدیگر، راه‌های دست یابی به خانواده‌ای مستحکم و ... از دیگر ابعاد این طرح قرآنی است که با استقبال خوب کارکنان این مجموعه روبرو شده است.

بختیاری با بیان اینکه این مجموعه در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی مجری برنامه‌های مختلفی همراه با سخنرانی، مولودی یا مداحی، اجرای گروه سرود، مراسم تقدیر و ... است افزود: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه برگزاری اردو‌های فرهنگی- آموزشی – تفریحی است.

وی افزود: از اقدامات فرهنگی این مجموعه، اعزام ماهانه تیم درمان به مناطق محروم استان و یا شهر همدان است، در این راستا اکیپی از تیم درمانی این بیمارستان به ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم استان می‌پردازند.

مسئول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان با بیان اینکه این طرح از سال 86 آغاز شده است عنوان کرد: در هر دوره 300 نفر ویزیت شده و از مشاوره‌های بهداشتی همراه با خدمات دارو و درمان رایگان اکیپ اعزامی بهره‌مند می‌شوند.

بختیاری ادامه داد: همزمان با اربعین حسینی نیز یک اکیپ پزشکی شامل پزشک عمومی و متخصص، ماما و پرستار با هزینه شخصی خود در نجف و کربلا مستقر شده و به ارائه خدمات رایگان درمانی زوار اباعبدالله(ع) می‌پردازند.

وی ادامه داد: سال گذشته، همزمان با اربعین حسینی تيم درمانی بسيج جامعه پزشكی بيمارستان بعثت شامل 30 نفر از پزشكان متخصص، كارشناسان پرستاری و هوشبری در بيمارستان صحرايی شهدای ابوذر واقع در بلوار شهید همدانی به مدت 3 روز به ارائه خدمات درمانی، به زائرین حسینی پرداختند.

مسئول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان ادامه داد: این موکب امسال نیز در همزمان با ایام اربعین حسینی در محل ورود و یا خروج زوار اباعبدالله از استان مستقر شده و به ارائه خدمات درمانی خواهند پرداخت.

بختیاری با اشاره به اینکه رسالت اصلی بیمارستان ارائه خدمات بهداشت و درمان است گفت: این بیمارستان با هزینه و مدیریت صورت گرفته توانسته قدم‌هایی در مسیر ترویج فرهنگ قرآن در میان جامعه هدف خود بردارد.

وی ابراز کرد: حال آنکه دستگاه‌های متولی در این حوزه آنگونه که باید فعال نبوده و حتی نسبت به فعالیت‌های قرآنی این مجموعه بی‌توجه نیز هستند چرا که طی چندین سال فعالیت دارالقرآن بیمارستان، هیچ سرکشی از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگرفته است.
انتهای پیام

 

captcha