نماز جمعه از شئون ولایت و زبان گویای مردم است
کد خبر: 3828740
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

نماز جمعه از شئون ولایت و زبان گویای مردم است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، نماز جمعه را کانون اجتماع انسان‌های مؤمن برشمرد و گفت: نماز جمعه از شئون ولایت و زبان گویای مردم است.

نماز جمعه از شئون ولایت و زبان گویای مردم استبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، یکشنبه، ۳۰ تیر در نشست شورای اداری لرستان که با محوریت چهلمین سال برپایی نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: چهل سال است فریضه الهی نماز جمعه در ایران شکل گرفته است و نگاه به کارکرد نماز جمعه گواه بر این است که پایگاه مهمی برای دین و انقلاب است.

میرعمادی با اشاره به اینکه امروز همگان به عظمت انقلاب اعتراف دارند، ادامه داد: انقلاب با اقتدار در جامعه نقش‌آفرینی می‌کند حال باید سؤال کرد عظمت انقلاب در چیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تفکر ناب دینی را موجب عظمت انقلاب دانست و افزود: هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران این بود که دین در زندگی مردم نقش‌آفرینی کند و تفکر دینی حاکم شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد عظمت انقلاب را در ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در دوران انقلاب دو رهبر شجاع به‌عنوان امامین انقلاب همچون خورشیدی در آسمان انقلاب اسلامی ایران درخشیدند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه رهبری با ترسیم سیاست‌های کلی کشتی انقلاب را به ساحل امن هدایت می‌کند، ادامه داد: عظمت دیگر انقلاب به مردم با بصیرت و انقلابی است؛ چرا که مردم در راه انقلاب فداکاری و ایثار کردند و امروز نیز مقاومت مردم ایران ستودنی است.

احیای قرآن؛ عامل عظمت انقلاب

وی عامل دیگر عظمت انقلاب اسلامی ایران را احیای کتاب و سنت دانست و افزود: قرآن در مملکت احیا شد ما قبل از انقلاب متهم بودیم به اینکه با قرآن ارتباط نداریم اما امروز می‌بینیم قاریان برتر بین‌الملل از ایران هستند.

میرعمادی با اشاره به اینکه یکی از سنت‌هایی که انقلاب اسلامی ایران زنده شد نماز جمعه بود و رسول خدا(ص) برای تحکیم پایه‌های حکومت اسلامی نماز جمعه را احیا کرد، اظهار کرد: نماز جمعه از شئون حکومت و ولایت است و نماز جمعه باید توسط معصوم یا نائب معصوم یا کسی که از نائب معصوم اذن داشته باشد اقامه شود.

خطیب نماز جمعه خرم آباد با ذکر این مطلب که نماز جمعه عبادت و سیاست است به‌طوری‌که در نماز جمعه هم سفارش به تقوا می‌شود هم سلاح در دست است، عنوان کرد: مستکبران تاب تحمل اقامه نماز جمعه را ندارند، لذا در طول تاریخ افرادی مانند بنی‌امیه مانع اقامه نماز جمعه می‌شدند.

نماز جمعه؛ کانون اجتماع انسان‌های مومن

وی با ذکر این مطلب که نماز جمعه میثاق با ولایت و رابط مردم با حاکمیت است، اضافه کرد: امام جمعه زبان گویای مردم و نماز جمعه کانون اجتماع انسان‌های مؤمن است و یاد خدا را در دل‌ها زنده می‌کند، تداوم انقلاب و استحکام انقلاب به وجود معنویت است و این معنویت است که به ما قدرت می‌دهد.

مقاومت ایران؛ دست برتر در منطقه

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که جمهوری اسلامی ایران با سیاست مقاومت دست برتر در منطقه است، ادامه داد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران پایه‌های استکبار را به لرزه درآورده است‌.

این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که از روزی که انگلیس یک کشتی نفتکش را توقیف کرده بود هیچ کشتی انگلیسی جرات نکرد از تنگه هرمز عبور کند، خاطرنشان کرد: تنها کشتی آن‌ها به دلیل تخلفات دریانوردی توقیف شده است.

وی با ذکر این مطلب که قدرت تأثیرگذار قدرت لایزال الهی است و منبع این قدرت ایمان و خداترسی و نماز جمعه است، ادامه داد: حضور مسئولان در نماز جمعه باعث تقویت ارتباط مردم با مسئولان است حضور در نماز جمعه حداقل انتظار از مسئولان است.

بی‌مهری برخی مسئولان به طرح شمیم خدمت

وی به پاسخگویی مسئولان در نماز جمعه تاکید کرد و افزود: طرح شمیم خدمت در نماز جمعه اجرا می‌شود اما گاهی مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرد، ارتباط صمیمی بین امام جمعه و مسئولان تقویت شود کمااین‌که خدمت به نماز جمعه خدمت به خون شهیدان است، که یکی‌ از این خدمات در حوزه نقل و انتقال نمازگزاران است که دستگاه‌های اجرایی همکاری داشته باشند.

انتهای خبر

captcha