تشکیل ۲۰ هزار پرونده خسارات کشاورزان در مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3828696
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

تشکیل ۲۰ هزار پرونده خسارات کشاورزان در مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: تشکیل ۱۹ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده برای برآورد خسارت کشاورزان نتیجه تلاش شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته رئیس جهاد کشاورزی و همکاران او در شهرستان و استان است.

تشکیل 20هزار پرونده خسارات کشاورزان در مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلام‌رضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان، شامگاه شنبه، 29 تیرماه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان با اشاره به سرعت مطلوب کار برای بررسی خسارت کشاورزان در استان لرستان، گفت: تشکیل 19 هزار و 600 فقره پرونده برای برآورد خسارت کشاورزان نتیجه تلاش شبانه‌روزی و 24 ساعته رئیس جهاد کشاورزی و همکاران او در شهرستان و استان است.

وی با بیان این‌که متأسفانه سازمان فضایی کشور 14 هزار و 500 فقره پرونده را حذف کرد که با این کار مجموعه همکاران جهاد روحیه خود را از دست دادند، اظهار کرد: اگر دو هزار مورد پرونده حذف می‌شد قابل توجیه بود اما این‌که یک دفعه این رقم پرونده حذف شود قابل توجیه نیست و شاید محور کار سازمان فضایی تنها زمین‌های مسیر رودخانه کشکان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان تأکید کرد: درست است که زمین‌های مسیر کشکان از بین رفتند، این درحالیست که زمین‌های کشاورزی ما در 11 شهرستان استان دچار آسیب شدند و ما انتظار داریم این مشکل حل شود و سرعت کار بالا رود.

وی با اشاره به این‌که سامانه سجاد برای اولین بار راه‌اندازی و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده است، عنوان کرد: انتظار داریم این سامانه همیشه باشد و در این راستا اختیارات بیشتری به مدیریت بحران استان‌ها داده شود و متناسب با شرایط بحران‌هایی که در استان‌های مختلف داریم این سامانه تعریف شود.

آقامیرزایی تأکید کرد: چنانچه مشکل این پرونده‌ها حل نشود با توجه به این‌که برای کشاورزان با تشکیل پرونده توقع ایجاد شده است با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

captcha