ضرورت تبیین جایگاه نماز جمعه برای مردم از سوی صدا و سیما
کد خبر: 3828553
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

ضرورت تبیین جایگاه نماز جمعه برای مردم از سوی صدا و سیما

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: صدا و سیما باید ضرورت نماز جمعه را بیشتر برای مردم تبیین کند.

صدا و سیما ضرورت نماز جمعه را برای مردم تبیین کندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان، شنبه، بیست و نهم تیر در جلسه کمیته خبری و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز لرستان که به میزبانی معاونت سیمای صدا و سیمای لرستان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تبیین جایگاه نماز جمعه برای مردم از سوی صدا و سیما، اظهار کرد: صدا و سیما در آستانه چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه ضرورت این نهاد دینی مذهبی را برای مردم بیشتر تبیین کند.

وی ضمن تقدیر از همکاری صدا و سیما در پوشش نماز جمعه‌های استان لرستان بیان کرد: نهاد نماز جمعه از برکات انقلاب است و این نهاد خدمات زیادی به انقلاب اسلامی ایران ارائه داد.

دانشی با یادآوری این نکته که در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه هستیم، افزود: چهلمین سال تأسیس نهاد جمعه باید پررنگ‌تر شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به این‌که ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در سطح کشور تشکیل شده است، اضافه کرد: در استان نیز این ستاد تحت‌نظر نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل و دو کمیته فرهنگی تبلیغاتی و کمیته خبری رسانه‌ای که ریاست آن با سیدمحمد موسوی، معاونت سیمای صدا و سیمای لرستان است تشکیل شده است.

وی ایجاد موج خبری رسانه‌ای را از اهداف مهم کمیته خبری و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در لرستان برشمرد و گفت: تشکیل میزگردهای تلویزیونی با موضوع نماز جمعه در چند روز مانده به پنجم مرداد تقویت شود.

دانشی با ذکر این مطلب که قسمت اول فعالیت‌های کمیته خبری و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه از ۱۶ تیر لغایت ۲۹ تیر بود که به پایان رسید، ادامه داد: بخش دوم فعالیت‌های این کمیته از امروز تا پنجم مرداد خواهد بود و فاز سوم فعالیت‌های کمیته از پنجم مرداد تا پایان سال خواهد بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری با موضوع نماز جمعه در ۳۰ تیر اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌ها نیز واحدهای خبری برنامه‌های با موضوع نماز جمعه را بیشتر منعکس کنند.

وی افتتاح برخی فضاهای جانبی مصلی‌های استان را از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگذاشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در لرستان برشمرد و گفت: طی هفته جاری با پخش برنامه‌های فرهنگی در صدا و سیما تاکید بر دعوت مردم به حضور در نماز جمعه بیشتر شود.


انتهای پیام

captcha