فلسفه آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است
کد خبر: 3822045
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

فلسفه آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش و پرورش لرستان با تشریح ماهیت کار آموزش و پرورش، اظهار کرد: فلسفه آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

فلسفه آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه استبه گزارش ایکنا از لرستان، خیرالله خیرایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان، امروز دوشنبه، سوم تیر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان که در محل پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، به تشریح ماهیت کار آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: ماهیت آموزش و پرورش خاص انسان است.

نیاز انسان به تعلیم مستمر

وی با ذکر این مطلب که در بین موجودات تنها موجودی که نیاز به تعلیم و تربیت مستمر دارد انسان است، اضافه کرد: فلسفه آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.
خیرایی رسیدن به حیات طیبه را نیازمند تعلیم و تربیت چند وجهی معنا کرد و گفت: دانش‌آموز باید قدرت نه گفتن به اعتیاد داشته کارآفرین باشد برای این منظور لازم است به مفهوم سواد از دیدگاه‌ جدید بپردازیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که یونسکو در قرن ۲۱ سواد را مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و توانایی‌ها تعریف کرده است، اضافه کرد: در عصر حاضر باسواد کسی است که مجموعه قابلیت‌ها را داشته باشد.
وی مدرسه قلب تپنده نظام آموزشی توصیف کرد و افزود: در قرن ۲۱ دانش‌آموز باید چهار مهارت داشته باشد که نخستین آن چگونگی یادگیری است.
خیرایی زیستن را مهارت لازم برای دانش‌آموزان در عصر حاضر دانست و افزود: مدرسه باید با هم زیستن و عمل کردن را آموزش دهد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان به عملکرد مطلوب نوسازی و مدارس لرستان در سال‌های اخیر اشاره و اظهارکرد: فعالیت‌های مطلوب نوسازی مدارس پیگیری شود.


انتهای پیام

captcha