١٩ قاری برجسته بروجرد تجلیل شدند
کد خبر: 3821976
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

١٩ قاری برجسته بروجرد تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ١٩ قاری برجسته بروجرد و دست‌اندرکاران مراسم جزءخوانی قرآن‌ کریم ویژه ماه مبارک رمضان ‌دوم تیرماه ‌تجلیل شدند.

جلیل از قاریان و دست اندرکاران مراسم جزءخوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، در آیین تجلیل از قاریان و دست‌اندرکاران مراسم جزءخوانی قرآن‌‌ کریم ویژه ماه مبارک رمضان که روز گذشته، دوم تیرماه در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، جعفر حیدری، دبیر کمیته قرآن و عترت شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد، گزارشی از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن‌کریم ارائه داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسات جزءخوانی پراکنده‌ای که در سطح شهر برپا بود، به‌طور میانگین روزانه یک‌صد نفر از مردم روزه‌دار، در این مراسم شرکت کردند و با توجه به این‌که برای اولین‌بار به‌صورت منسجم و مردمی مراسم جزءخوانی در بروجرد برگزار می‌شد، اما استقبال خوبی از این مراسم شد که امید است سنگ‌بنای خوبی برای سال‌های آینده شود.
وی افزود: این مراسم دارای برنامه‌هایی جنبی نیز بود، ازجمله اهدا‌ هدایای فرهنگی که روزانه به سه نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایای فرهنگی داده می‌شد که این هدایا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شد.
دبیر کمیته قرآن و عترت شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد در ادامه با اشاره به تدارکات و گروه پشتیبانی و فعالیت‌های انجام شده در این رابطه اظهار کرد: در روز اختتامیه از بچه‌های پایگاه المهدی(عج) مسجد ولی‌عصر(عج) که در بحث تبلیغات و برگزاری این مراسم در مسجد همکاری مستمر و دلسوزانه و فعالی در طول این ماه مبارک رمضان داشتند، تقدیر به‌عمل آمد.
وی افزود: در این مراسم در طی سی روز ماه مبارک رمضان، ١٩ نفر قاری از قاریان برجسته بروجرد به قرائت قرآن مشغول بودند که ‌بین آن‌ها از قاری میان‌سال و نوجوان و همچنین از دانش‌آموز و دانشجو تا دکترا حضور داشتند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد در رابطه‌ با تجربه برگزاری اولین دوره جزءخوانی در ماه مبارک رمضان گفت: باید نقاط قوت و ضعف بررسی و تلاش شود که با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، این مراسم نه تنها سال آینده بلکه در سال‌های آتی، وسیع‌تر و باشکوه‌تر از امسال در شهر بروجرد، برگزار شود.
وی با اشاره به حدیث ثقلین اضافه کرد: این حدیث مورد قبول شیعه و سنی است، قرآن و اهل‌بیت(ع) هر دو نور هستند و هر دو از طرف پرودگارند و کسی در نزول قرآن و انتخاب اهل‌بیت(ع) دخالتی نداشته است، هر دو حجت هستند و عمل به دستورات آن‌ها واجب است.
در پایان این مراسم از قاریان شرکت‌کننده و افرادی‌که در ماه رمضان، برای برگزاری هرچه بهتر مراسم جزءخوانی قرآن تلاش دلسوزانه داشتند، با اهدای لوح تقدیر و اهداء یک جلد قرآن‌‌کریم، تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha