خشم فراگیر در سراسر فلسطین در واکنش به اجلاس منامه
کد خبر: 3821103
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

خشم فراگیر در سراسر فلسطین در واکنش به اجلاس منامه

گروه بین‌الملل ـ دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، خشم فراگیر در سراسر فلسطین و اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان و سوریه در زمان برپایی کنفرانس اقتصادی منامه به‌عنوان نخستین گام معامله قرن را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»؛ دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در واکنش به کنفرانس اقتصادی منامه به‌عنوان گام نخست معامله قرن ترامپ با صدور بیانیه‌ای، تدوین نقشه راه فلسطینی برای به شکست کشاندن نتایج این کنفرانس را خواستار شد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت ادامه مبارزه برای مقابله با معامله قرن ترامپ ـ نتانیاهو و حمایت از حقوق ملی مردم تأکید شده است.

دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در این بیانیه، وحدت موضع فلسطینیان در سطح رسمی ـ مردمی علیه کنفرانس بحرین و معامله قرن ترامپ و آکاهی‌بخشی به مردمی برای جلوگیری از این پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی را خواستار شد.

این نهاد فلسطینی در ادامه از فلسطینیان خواست که روزهای برپایی کنفرانس اقتصادی منامه(4 و 5 تیرماه) را در سراسر این کشور و اردوگاه‌های فلسطینی لبنان و سوریه به روزهای خشم فراگیر تبدیل کنند و از کشورهای عربی نیز خواست که در احترام به وحدت مواضع ملی و اراده ملت فلسطین و حمایت از حقوق و منافع ملی مشروع آن از حضور در این کنفرانس امتناع کنند.
 
جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، سازمان مارکسیست لنینیست سیاسی و نظامی فلسطینی است که در سال ۱۹۶۹ میلادی با انشعاب از جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تأسیس شد.

دبیرکل این سازمان از ابتدا تاکنون «نایف حواتمه» بوده‌ است و به عنوان یک عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) فعالیت می‌کنند. این سازمان معتقد است که آزادی فلسطینیان فقط از طریق یک انقلاب توده‌ای محقق خواهد شد.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha