صدور ۲۲ هزار دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان لرستان
کد خبر: 3820392
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

صدور ۲۲ هزار دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان لرستان

گروه اجتماعی _ مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تأکید بر فرهنگ‌سازی عدم مراجعه غیرضروری مردم به مراکز درمانی گفت: طبق تفاهم‌نامه با کمیته امداد تاکنون ۲۲ هزار دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد لرستان صادر شده است.

مردم از مراجعات غیرضرور به مراکز درمانی پرهیز کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان، امروز سه‌شنبه، ۲۸ خردادماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: سازمان الکترونیک بیمه، گامی بلند جهت مدیریت هزینه‌های سلامت و مسیری هموار برای افزایش خدمت و تسریع در خدمات است‌.
وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات حوزه سلامت را در الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت دانست و افزود: بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی در ازنا شروع شده و لرستان از استان‌های پیشرو در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.
فتحی بیرانوند با اشاره به این‌که در سال ۹۸ مقدمات کار نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های الشتر و الیگودرز فراهم شده است، اضافه کرد: تا پایان سال جاری ۳۰ درصد نسخ ارسالی به بیمه سلامت از طریق الکترونیکی ارسال می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری را از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت لرستان برشمرد و با ذکر این مطلب که مقدمات این کار فراهم شده‌ است، اضافه کرد: اولین گام رسیدگی به اسناد بستری در بیمارستان عشایر صورت خواهد گرفت.

ضرورت همکاری پزشکان در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی

وی با ذکر این مطلب که همکاری و مساعدت پزشکان برای نسخه‌نویسی الکترونیکی لازم است، بیان کرد: لرستان در ارائه دفترچه بیمه سلامت به مددجویان کمیته امداد از استان‌های برتر است و تاکنون ۲۲ هزار دفترچه برای مددجویان کمیته امداد لرستان صادر شده است.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به این‌که انضباط مالی از دستاوردهای بیمه سلامت در سال ۹۷ است که موجب افزایش انگیزه و دلگرمی پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی در ارائه خدمات شده‌ است، بر پرهیز از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی تأکید کرد و افزود: دفترچه بیمه همگانی فقط برای افرادی است که دارای عدم تمکن مالی هستند اما متاسفانه بسیاری از افراد دارای تمکن مالی نیز دفترچه بیمه همگانی گرفتند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تأکید بر این‌که ۴۵ نفر از اتباع خارجی در لرستان دفترچه بیمه سلامت همگانی دارند، اظهار کرد: تعیین تکلیف بیماران مجهول‌الهویه از برنامه‌های بیمه سلامت هستند به‌طوری‌که این افراد با معرفی بهزیستی می‌توانند از خدمات بیمه‌‌ای استفاده کنند.
وی با ذکر این مطلب که تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده مددجویان و خانواده آن‌ها در صورتی‌که دفترچه بیمه‌ای نداشته باشند می‌توانند با معرفی از سوی سازمان زندان‌ها از معرفی‌نامه خدمات بیمه استفاده کنند، تصریح کرد: سامانه ۱۶۶۶ هر دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ پل ارتباطی مسئولان ارشد بیمه سلامت با مردم است.

انتهای پیام

captcha