بررسی «معامله قرن» در ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستان
کد خبر: 3820244
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

بررسی «معامله قرن» در ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستان

گروه فرهنگی ــ دوشنبه، ۲۷ خرداد نشست «ضیافت اندیشه» اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، با موضوع «معامله قرن» برگزار شد.

بررسی «معامله قرن» در ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست «ضیافت اندیشه» با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، دوشنبه، بیست و هفتم خرداد با موضوع «معامله قرن» در سالن شهید سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد.
در این نشست، اکبر عابدی، از اساتید دانشگاه امام حسین(ع) سپاه در سخنانی، گفت: بی‌تردید، فرهنگ مقاومت و ایستادگی، باعث شکست حتمی طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن (طرح ضد آرمان فلسطین) می‌شود.
وی افزود: یکی‌ از عوامل مهم پیروزی‌های متعدد ما از اول انقلاب اسلامی تاکنون، فرهنگ مقاومت، ایستادگی و تفکر جهادی است که باید این فرهنگ، بیش از پیش، تقویت شود.
عابدی اضافه کرد: یکی‌ از دلایل مهم پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله و دوران دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور همراه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها بود.
وی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی، دارای بازدارندگی قوی و اثربخش در زمینه دفاعی است و جبهه‌های مقاومت متعددی هم به نفع جمهوری اسلامی ایران، شکل گرفته است.
عابدی اضافه کرد: دشمن نتوانست در جنگ نظامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست دهد و الان به جنگ اقتصادی و تحریم رو آورده است که آن نیز با توسل به فرهنگ مقاومت و ایستادگی، به‌طور حتم شکست خواهد خورد.
وی با تأکید بر این‌که حضور مردم در همه صحنه‌ها که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته و تداوم هم خواهد داشت، دستاوردهای بزرگی برای کشور به همراه داشته و از عوامل مهم پیروزی در صحنه‌های مختلف بوده است، گفت: تقویت روحیه مقاومت و فرهنگ ایستادگی در برابر سلطه‌گران و تقویت و گسترش مقاومت مردمی، بدون شک، باعث شکست طرح معامله قرن خواهد شد.
ایجاد گسست بین مردم و نظام اسلامی؛ هدف دشمن از فشارهای اقتصادی
وی افزود: هدف دشمن از فشار اقتصادی، ایجاد گسست بین مردم و نظام اسلامی است که بدون تردید این طرح شکست خواهد خورد و با اتکای به ظرفیت‌های داخلی کشور، خلاقیت‌ها و ابتکارات، خواهیم توانست به پیشرفت‌های بیشتری برسیم.
عابدی ادامه داد: پیروزی‌های متعددی که در منطقه کسب شده است به‌خاطر وجود مقاومت مردمی در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، لبنان و یمن است.
وی با یادآوری این‌که گسترش جبهه‌های مقاومت باعث شده است که رژیم صهیونیستی، کاملاً در محاصره جبهه‌های مقاومت مردمی قرار گیرد، اظهار کرد: ایران اسلامی، اُم‌القرای جهان اسلام است و هدف دشمن، تضعیف اُم‌القراست که تاکنون نتوانسته است به اهداف شوم خود برسد و از این به بعد نیز نخواهد توانست موفق شود.
در ادامه این نشست که سعید محمدزاده، دبیر ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه و حجت‌الاسلام عبداله فاضلی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند، اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام

captcha