ائمه‌جمعه در زمینه شکل‌دهی تشکل‌های جوانان اقدام کنند
کد خبر: 3819961
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»؛

ائمه‌جمعه در زمینه شکل‌دهی تشکل‌های جوانان اقدام کنند

گروه فرهنگی ــ مسئول مشارکت روحانیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان بهترین راهکار برای ایجاد تشکیلات و شبکه‌سازی جوانان در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» را ساماندهی جوانان دانست و افزود: ائمه‌جمعه باید در زمینه شکل‌دهی تشکل‌های جوانان اقدام کنند.

ائمه‌جمعه در زمینه شکل‌دهی تشکل‌های جوانان اقدام کنندحجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، مسئول مشارکت روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با راهکارهای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: بیانیه مقام معظم رهبری که هم‌زمان با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی تحت عنوان «گام دوم انقلاب» ارائه شد بیانگر توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسائل کشور است.
وی با اشاره به تهدیدها و توطئه‌ها و تحریم‌هایی که در طول دوران انقلاب توسط دشمنان علیه کشور و ملت ایران انجام گرفت، نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را مهم دانست و افزود: جوانان ایرانی مصداق بارز ایستادگی و مقاومت و از جنس همان‌هایی هستند که امام خمینی(ره) آرزو می‌کرد یکی‌از آن‌ها باشد لذا در طول هشت سال دفاع مقدس فرماندهی بسیاری از عملیات‌ها به جوانان این مرز و بوم سپرده شد و ما در آن مقطع از تاریخ انقلاب یک مدیریت انقلابی جوانان را به‌خوبی مشاهده کردیم.
بیرانوندی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» به جوانان، ادامه داد: یکی‌از خواسته‌های مقام معظم رهبری این است که در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشند.
این کارشناس مذهبی با بیان این‌که این دغدغه رهبر معظم انقلاب محقق نخواهد شد جز با درگیر کردن جوانان با کارهای تشکیلاتی کوچک و بزرگ، بهترین راهکار برای ایجاد تشکیلات و شبکه‌سازی جوانان در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» را ساماندهی جوانان با کمک ائمه جمعه شهرها دانست و افزود: امامان جمعه و دفاتر آن‌ها باید در زمینه شبکه‌سازی و شکل‌دهی تشکل‌های جوانان اقدام کنند.
وی با بیان این‌که باید جوانان وارد عرصه‌های مختلف اجتماع شوند و از توانایی‌های آن‌ها در پیشرفت کشور استفاده کنیم، اظهار کرد: ما جوانان توانمند، تحصیل‌کرده و آگاه به مسائل روز فراوانی داریم که آمادگی پیاده‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را دارند.
بیرانوندی با اشاره به نگرانی دشمنان نسبت به اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌ویژه نسل جوان، گفت: این وظیفه ما است که با ایجاد کارهای کوچک و بزرگ تشکیلاتی و ساماندهی جوانان بر اساس توانایی‌های آن‌ها زمام اداره‌ بخش‌های گوناگون کشور را به جوانان مؤمن و انقلابی بسپاریم.

انتهای پیام

captcha