ترویج نیکوکاری؛ گامی در راستای مبارزه با مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3818991
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

ترویج نیکوکاری؛ گامی در راستای مبارزه با مشکلات اقتصادی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به پاداش احسان و نیکوکاری، گفت: این همه امتیاز و درجه برای انسان نیکوکار این است که انگیزه احسان و نیکوکاری بین مردم تقویت شود، به‌ویژه در مواقعی که سختی‌ها و فشارها هست و زمانی‌که دشمنان اسلام بحث تحریم اقتصادی را مطرح می‌کنند.

ترویج احسان و نیکوکاری؛ گامی در راستای مبارزه با مشکلات اقتصادیحجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با احسان و نیکوکاری، گفت: یکی‌ از صفات پسندیده احسان و نیکوکاری است که همه انسان‌ها باید به آن مبادرت داشته باشند.
وی ادامه داد: احسان به‌معنای نیکوکاری است ولی گاهی معنای وسیع‌تری از آن ذکر شده و آن هر گونه عمل صالح است و گاهی اوقات نیز انگیزه عمل صالح و نیکو و خیز نیکوکاری محسوب می‌شود، اگر کسی کار خیری را انجام بدهد یا اینکه نیت و انگیزه کار خیری را داشته باشد این از احسان و نیکوکاری اوست.
مهدوی‌امین تصریح کرد: انسان اگر ایمان داشته باشد که خداوند او را می‌بیند و در همه حال حاضر و ناظر اوست به سراغ کارهای صالح خواهد رفت، پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می‌فرماید: «احسان آن است که طوری خداوند را پرستش کنی که گویی او را می‌بینی و اگر تو او را نمی‌بینی او تو را می‌بیند».
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که اگر انسان خود را در مقابل خداوند حاضر و او را ناظر بر اعمال خود بداند نسبت به انجام کارهای خیر رغبت پیدا می‌کند، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در این رابطه فرموده است: «هر کس شخصاً با مال و جان خود برای احسان به خویشاوندان نزد آنان برود خداوند منان پاداش 100 شهید بر او عطا می‌فرماید و برای او است در هر گامی برمی‌دارد 40 هزار حسنه و 40 هزار گناه از او محو می‌شود و همان تعداد درجات وی رفیع می‌گردد».
وی ادامه داد: این همه امتیاز و درجه برای انسان نیکوکار این است که انگیزه احسان و نیکوکاری بین مردم تقویت شود، به‌ویژه در مواقعی که سختی‌ها و فشارها هست و زمانی‌که دشمنان اسلام بحث تحریم اقتصادی را مطرح می‌کنند.

مهدوی‌امین ادامه داد: رسول خدا(ص) در این رابطه فرمودند: «هر گاه کسی حاجت بنده با ایمانی را برآورده سازد مانند آن است که 90 هزار سال خدا را عبادت کرده است، آن عبادتی که روزها در روزه و شب‌ها در قیام باشد».
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که امام علی(ع) احسان و نیکوکاری را حتی از اعتکاف و طواف خانه خدا برتر می‌داند، عنوان کرد: امام علی(ع) در این رابطه در روایتی می‌فرماید: «احسان و کمک به بندگان خدا، زاد و توشه مناسبی برای آخرت است و در روایتی دیگر فرمود کمک به مردم بخش مهمی از ایمان و در رأس ایمان است.
وی تصریح کرد: در کشور ما مردم به این امر مبادرت دارند و گاهی اوقات جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری را برپا می‌کنند به کمک نیازمندان می‌شتابند دل اشخاص و افراد مستمند و دل یتیمان را شاد می‌کنند، این‌ها از نیکی‌هایی است که قطعاً از درجات تقواست.
مهدوی‌امین گفت: امام علی(ع) فرمود: «زاد و توشه برگیرید که بهترین زاد و توشه تقواست، که احسان زایده تقوا و تقوا زایده احسان است»، این را بدانیم که شخص اهل تقوا اهل احسان و کسی که اهل احسان است قطعاً شخص با تقوایی‌ است.

انتهای پیام

captcha