محبت مردم به امام جناحی نیست/ هزینه تسلیم بیش از مقاومت است
کد خبر: 3817124
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
سیداحمد خاتمی:

محبت مردم به امام جناحی نیست/ هزینه تسلیم بیش از مقاومت است

گروه سیاست و اقتصاد ـ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل محور وحدت ما بوده و هست، گفت: محبت مردم به امام محبت جناحی و باندی و گروهی نیست.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه، 13 خردادماه، در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: امام عزیز ما همچنان که دیروز محور وحدت ما بوده است، امروز و فرداها هم محور وحدت ماست.
وی افزود: در 50 سال اخیر، بالاترین مصداق در محبوبیت را امام راحل داشته است؛ از قبل از انقلاب تا به امروز که در سالگرد سی‌امین سال ارتحال ایشان هستیم.

خاتمی با بیان اینکه محبت مردم به امام هم محبت جناحی و باندی و گروهی نیست بلکه از سنخ محبتی است که مردم ما به سالار شهیدان امام حسین(ع) دارند، گفت: 30 سال است که هر ساله این مراسم با همین شکوه در شهرهای بزرگ کشور ما برگزار می‌شود و این بزرگداشت‌ها هدفمند بوده و یک تکریم معمولی نیست.
امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه چند روز پیش یک هزار و چهارصدمین شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) بود که مردم بالاترین تکریم و ابراز عشق به مولا داشتند، گفت: تاکنون این بزرگداشت بوده، نسل‌های آینده هم خواهد بود و تا قیام قیامت علی(ع) از یادها نخواهد رفت؛ خواستند از یادها ببرند اما نتوانستند.

بزرگداشت‌ بزرگان دینی، بیعت با آنان است
وی با تصریح اینکه محرمی که گذشت یک هزار و 379 امین سال شهادت عزیز فاطمه حسین(ع) بود که دیدیم چه خبر بود؛ مردم طوری عزاداری می‌کردند که انگار دیروز عزیز فاطمه(س) را در کربلا سر بریدند، گفت: این بزرگداشت‌ها و تکریم‌ها تکریم تنها از شخص نیست بیعت با راه و مسیر است.
حجت‌الاسلام خاتمی اظهار کرد: معنای این آمدن‌ها آن است که امام 30 سال پیش در وصتینامه نوشتید که با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خدا از محضر شما خداحافظی می‌کنم رفتید اما راهتان فراموش نشده است.
وی اضافه کرد: امام راحل با فکر و راه و وصیت همیشه زنده خود در کنار ماست و زنده است و به فضل خداوند هیچ قدرتی نخواهد توانست این حضور و حیات را سلب کند و جمهوری اسلامی را از پدر و بنیانگذار و معلم بزرگ خود جدا کند.

مرگ بر آمریکا شعاری انقلابی است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، مجلس بزرگداشت امام راحل را مجلسی هدفمند بیان کرد که هدفش بیعت با راه امام است، آن راهی که حداقل 6 خصوصیت دارد که نخستین خصوصیت، استکبارستیزی و آشتی‌ناپذیری با استکبار است و سپس ادامه داد: امام تا آخرین لحظه با نفرت از استکبار از دنیا رفت که این مسئله جزو مسلمات تاریخ است که برخی‌ها اصرار داشتند که قبل از اینکه امام از دنیا بروند مشکل آمریکا هم حل کنند؛ نامه به امام نوشتند ولی امام جانشان از نفرت از آمریکا پر بود و با نفرت از آمریکا به دیدار خدا رفتند و تا آمریکا این است که هست آن نفرت، نفرت به جاست و شعار مرگ بر آمریکا یک شعار انقلابی است.

تأکید امام بر استکبارستیزی و فرهنگ «ما می‌توانیم»
وی با بیان اینکه جمله امام راحل «آمریکا شیطان بزرگ است» در تاریخ ماندگار شد، گفت: امام راحل تأکید بر خط استکبارستیزی، فرهنگ‌های زندگی عزت مندانه، فرهنگ ما می‌توانیم، راه مقاومت، ولایتمداری، حضور همیشه در صحنه را پایه‌ریزی و ماندگار کردند.
خاتمی افزود: موضوع مهم ویژگی استکبار ستیزی و نفرت از استکبار است؛ دلیلش هم روشن است که اشرار آمریکا که مثلث ترامپ، بولتون و پمپئو هستند این روزها دائم سخن از مذاکره با آمریکا می‌زنند و گویا دلشان شور می‌زند که هر چه زودتر ایران را پای میز مذاکره با دنیای استکبار بنشانند و برخی از بی‌توجه‌های داخلی هم با آن همه شرارت و عهدشکنی که از آمریکا دیدند، گاه گاهی بدشان نمی‌آید که این زمزمه را سر دهند.

استکبارستیزی راه انبیاست
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه استکبارستیزی راه انبیاست، گفت: هیچ پیغمبری رسالتش را بی استکبارستیزی آغاز نکرده است چنانچه این مسئله را در قرآن کریم هم مشاهده میکنیم که طاغوت در قرآن یعنی کسی که در طغیان‌گری مبالغه کرده است و امروز مصداق شاخص طاغوت رئیس جمهور آمریکاست که در رأس طغیان است.
وی با یادآوری اشعار اوایل انقلاب بر این نکته تأکید کرد که اینکه می‌گوییم ننگ به نیرنگ آمریکا یک حقیقت است؛ امروز می‌بینیم که اتاق جنگ علیه مسلمانان یمن در واشنگتن است و در سوریه هم آمریکا داعش و تکفیری‌ها را تغذیه می‌کرد.
وی با بیان اینکه در رسالت هیچ پیامبری عنصر استکبارستیزی غایب نبوده است و همه انبیا با استکبار در ستیز بوده‌اند، گفت: امامان ما همگی شهید شدند و اگر با مستکبران جنگ نمی‌کردند، کشته نمی‌شدند و هیچ امامی بدون مبارزه با استکبار نبوده است البته نرمش قهرمانانه امامان هم روی دیگر مبارزه بوده است، برای مثال قیام امام حسین(ع) قبل از آنکه قیامی از حسین(ع) باشد قیامی حسنی‌ها بوده است.

نرمش در برابر استکبار بیجاست
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه حضرت علی(ع) نرمش با استکبار را مرادف با نرمش بیجا می‌دانست، گفت: دو گونه نرمش داریم یکی نرمش به جا که همان است که امام حسن(ع) داشت و دیگری نرمش بیجا؛ حضرت علی(ع) سران سه جبهه مخالف خود را مستکبر می‌دید.

مذاکره با استکبار روی دیگر تسلیم است
وی با تأکید بر اینکه آنچه امام راحل به عنوان استکبارستیزی مطرح کرد ریشه قرآنی و روایی داشته و ریشه در سیره انبیا و امامان دارد، گفت: آنچه که امروز دنیای استکبار به عنوان مذاکره مطرح می‌کند در حقیقت روی دیگر تسلیم است؛ آمریکا در پی مذاکره در مسائل پیش پا افتاده که نیست؛ در مسائلی که مهم است می خواهد مذاکره کند.
خاتمی با یادآوری اینکه مذاکره‌ای که آمریکا مطرح می‌کند در مسائلی است که به تعبیر مقام معظم رهبری ناموس نظام است، گفت: فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و ایران به این فناوری دسته یافته است.

اقتدار موشکی ایران خاری در چشم استکبار است
وی تأکید کرد: امروز اقتدار موشکی ایران خاری در چشم استکبار و استخوان در گلوی آمریکاست؛ این اقتدار موشکی محور وحدت ملت است یعنی امام امت مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای می‌گوید هرچقدر بخواهیم به اقتدار موشکی خود می‌افزاییم و به هیچ هم مربوط نیست و این معنایش آن است که یک صدا از ایران اسلامی بر می‌خیزد و آن صدا این است که مذاکره در باره اقتدار موشکی هرگز.

بر سر ناموس نظام مذاکره نمی‌کنیم
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مذاکره‌ای که این‌ها می‌گویند بر سر ناموس نظام است و هیچ آدم غیرتمندی سر ناموسش مذاکره نمی‌کند؛ ما که از اول ملت غیرتمند ایران اسلامی هستیم، پس مذاکره نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از چیزهایی که مثل استخوان در گلوی اینها گیر کرده است عمق راهبردی حضور ما در منطقه است، گفت: زمانی وزیر خارجه اسبق آمریکا از خاورمیانه جدید سخن می‌گفت؛ آن‌ها می‌خواستند عراق، سوریه و لبنان در امتداد آمریکا قرار گیرند اما نتیجه این شده است که عراق برادر صمیمی ایران اسلامی شده است و عراق کنونی می‌گوید هیچگاه از ایران اسلامی جدا نخواهیم شد.
حجت‌الاسلام خاتمی اضافه کرد: در سوریه مقدار زیادی خاک این کشور دست تکفیری‌ها بود اما اکنون کمتر از 10 درصد خاک سوریه در دست تکفیری‌هاست و زمانی آن‌ها می‌گفتند بشار اسد باید برود اکنون به صراحت می‌گویند بودن بشار اسد یک واقعیت است؛ لبنان هم ارتش ندارد و ارتشش حزب‌الله است که هیچ وقت تقیه نمی‌کند و می‌گوید ما در کنار ایرانیم و اولین گلوله‌ای که به طرف ایران شلیک شود ما تلاویو را مورد هدف قرار خواهیم داد و این‌ها ماتم و دق آمریکاست.
به گفته وی شهرک‌های موشکی ایران لحظه به لحظه در حال افزایش است همچنین موشک‌های دوربرد هم داریم آنچنان که به دست درازی داعش هم با استفاده از این موشک‌ها پاسخ دادیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مذاکره‌ای که دشمن در پی آن است می‌خواهد این نقاط قوت را بگیرد ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

نیروهای مسلح ایران آماده‌باش صد در صدند
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران ملت تحلیلگر است که از برکات این انقلاب آن است که تحلیلگری سیاسی به بدنه جامعه آمده است، گفت: کسانی که اهل تحلیلند می‌دانند طی این دو سه هفته مکررا ترامپ می‌گوید باورکنید ما نمی‌خواهیم به شما حمله کنیم و پمپئو دائم می‌گوید ما بنای حمله به ایران را نداریم؛ قصه چیست و چه اتفاقی افتاده است و همان دیوانه‌ای که در توئیت نوشت که اگر ایران چه کند چنان خواهد شد اما چه شد ورق برگشت؛ عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، ما حتم داریم که آمریکا نمی‌تواند حمله کند اما نیروهای مسلح ما آماده باش صد درصد هستند.
خاتمی با بیان اینکه تمام دغدغه‌های این روزهای ترامپ انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری است که اگر بتواند ایران را پای مذاکره بکشاند، قطعاً رأی می‌آورد، گفت: امروز فریاد و فغان مقام معظم رهبری در نفی مذاکره با آمریکا همان فریاد امام راحل است؛ اکنون قصه مذاکره با ایران جنبه حیثیتی برای ترامپ دارد اما تا زمانی که این خوی استکباری دارد این آرزو را به گور خواهد برد.
امام جمعه موقت تهران با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری فرمود مذاکره با آمریکا فایده ندارد ضرر هم دارد یعنی موضعی که داریم می‌گیریم موضع خردورزانه است، گفت: آمریکا هیچ‌گاه پایبند به قراردادهای بین المللی نیست چنانچه نمونه آن را اخیراً در مذاکره با کره شمالی دیدیم.

شیطنت آمریکا بعد از 40 سال کمتر نشده است
وی با تأکید بر اینکه تأثیر آمریکا، شیطان بزرگ نسبت به 40 سال پیش کمتر شده است و این یک واقعیتی است، گفت: ایرانی‌ها هنوز شعار مرگ بر آمریکا می گویند و آمریکا هم از این شعار می سوزد و ناراحت است گرچه شیطنت آن هیچگاه کمتر نشده است.
وی بیان کرد: زمانی پیامبر مکرم اسلام(ص) در جنگ خندق فرمودند که تمام ایمان به جنگ با تمام شرک آمده است و امروز مصاف ما با آمریکا چنین است و اصلاً دولتمردان و دولت زنان آمریکا انگار کاری جز توطئه علیه ایران اسلامی ندارند.

مقاومت در مقابل استکبار، نسخه قرآن است
وی، تنها راه مقابله با آمریکا را مقاومت دانست و گفت: مقاومت نسخه قرآن کریم است که قطعاً جواب می‌دهد و خداوند در آیات قرآن کریم بارها به این مسئله تأکید کرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز خواست تا مانند مقام معظم رهبری موضع‌گیری کنند و با همین صداقت و شجاعت کارها را جلو ببرند و مطمئن باشند که دشمن هم جا می‌خورد.

شکست طرح «معامله قرن»
وی در ادامه به طرح معامله قرن که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده است نیز اشاره کرد و گفت: آن‌ها با این طرح می‌خواستند فلسطینی‌ها را از حقشان محروم کنند اما این بچه تازه متولد شده مرد و دیگر خبری از معامله قرن نخواهد بود و این مسئله به خاطر مقاومت مسلمانان و فلسطینی‌هاست.

هزینه تسلیم بیش از مقاومت است
خاتمی با تأکید بر اینکه راه تنها مقاومت است و هم مقاومت و هم تسلیم هزینه دارد که هزینه تسلیم بیش از مقاومت است، گفت: این خط امام و مقاومت راه امام است و راه مقاومت هم جواب داده، می‌دهد و خواهد داد.
انتهای پیام

captcha