ارسال 500 شناسنامه کودکان سیل‌زده لرستان به استان‌های دیگر/25 حامی جذب شد
کد خبر: 3814989
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

ارسال 500 شناسنامه کودکان سیل‌زده لرستان به استان‌های دیگر/25 حامی جذب شد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان به ارسال 500 شناسنامه کودکان ایتام و محسنین سیل‌زده به استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس اشاره کرد و گفت: تاکنون 25 حامی از این استان‌ها حمایت از 124 نفر از کودکان سیل‌زده لرستانی را عهده‌دار شده‌اند.

ارسال 500 شناسنامه کودکان سیل‌زده لرستان به استان‌های دیگر/25 حامی جذب شدجاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهارکرد: در نخستین شب از شب‌های قدر 700 حامی در حمایت از کودکان طرح اکرام لرستان ثبت‌نام کردند.
وی به استقبال مردم از طرح جذب حامی در لیالی قدر اشاره و اضافه کرد: 700 نیکوکار با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد حمایت از 800 کودک مشمول این طرح را پذیرفته‌اند که از این تعداد 740 کودک طرح اکرام و 330 کودک مربوط به طرح محسنین هستند.
محمدی فارسانی با تأکید بر مشارکت مردم در توانمندسازی و تأمین کمک‌های لازم در کنار خدمات امداد به کودکان ایتام و محسنین، افزود: سال گذشته 19 هزار و 550 حامی به‌طور مستقیم حمایت از 9 هزار و 603 کودک ایتام و محسنین را به عهده گرفته و بالغ‌‌بر 194 میلیارد ریال به‌صورت نقد و کالا به این خانوارها کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان به ارسال 500 شناسنامه کودکان ایتام و محسنین سیل‌زده به استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس اشاره کرد و گفت: تاکنون 25 حامی از این استان‌ها حمایت از 124 نفر از کودکان سیل‌زده لرستانی را عهده‌دار شده‌اند.
وی از تداوم اجرای طرح اکرام و ایتام تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: متقاضیان طرح اکرام می‌توانند با مراجعه به 39 پایگاه مرکزی در جایگاه‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر، ادارات کمیته امداد و یا از طریق سایت www.Emdad.ir نسبت به پذیرش و حمایت مادی از کودکان یتیم در طرح اکرام و کودکان نیازمند با سرپرست بیمار و ناتوان در طرح محسنین شرکت نمایند.
محمدی فارسانی در خصوص سرانه واریزی حامیان در ماه به کودکان مورد حمایت تصریح کرد: سرانه دریافتی هر کودک یتیم از طرف حامیان یک میلیون و 680 هزار ریال و سرانه طرح محسنین 749 هزار ریال است که البته با توجه به نیازمندی این عزیزان برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه در سال 98 از طریق حامیان صورت گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به تخریب 89 واحد ساختمان ایتام از 50 تا 100 درصد در سیل اخیر اظهار داشت: حامیان می‌توانند از طریق طرح اکرام در بازسازی منازل ایتام مشارکت داشته باشند.


انتهای پیام

captcha