تاثیر ویژه خرید بیش از نیاز بر رشد شاخص تورم در لرستان
کد خبر: 3812093
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

تاثیر ویژه خرید بیش از نیاز بر رشد شاخص تورم در لرستان

گروه اقتصاد ـ رئیس سازمان صمت لرستان با تشریح علل بالا بودن شاخص تورم در لرستان نسبت به میانگین کشوری، اظهارکرد: خرید بیش از نیاز مردم تاثیر ویژه بر افزایش شاخص تورم در لرستان دارد.

تاثیر ویژه خرید بیش از نیاز بر رشد شاخص تورم در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت لرستان، عصر چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به واحدهای صنعتی سیل‌زده در استان، اظهارکرد: در هیچ‌کدام از آیین‌‌نامه‌های مدیریت بحران خسارت واحدهای صنعتی دیده نشده است.
وی از تهیه مُدلی در سطح استان برای رسیدگی و حل مشکلات واحدهای صنعتی استان خبر داد و افزود: در این مدل که یک تکلیف برای بخش خصوصی و یک تکلیف در حمایت‌های بخش خصوصی پیش‌بینی نشده است.
صفی‌خانی با ذکر این مطلب که کمک‌های به واحدهای تولیدی با نگاه رونق تولید است، اضافه کرد: خسارت‌های واقعی سیل با نگاه رونق جبران می‌شود.
رئیس سازمان ضمن لرستان بالا بودن نرخ تورم در استان نسبت به میانگین کشوری را یکی‌از مطالبات و دغدغه‌های اصحاب رسانه برشمرد و گفت: عمده‌ترین مشکلات تورم در شاخص‌های مسکن و نظام توزیع است.
وی با ذکر این مطلب که در یک مقطع زمانی تراکنش‌های بانکی در واحدهای غذایی بالا رفته بود و این امر بحثی خود تحریمی بود، خاطرنشان کرد: خرید بیش از مایحتاج مردم بر افزایش نرخ تورم نسبت به میانگین کشوری تاثیر ویژه دارد این در حالی‌است که لرستان در بحث پخش و توزیع مشکل دارد.


انتهای پیام

captcha