شرکت نیمی از دانش‌آموزان لرستانی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3807304
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

شرکت نیمی از دانش‌آموزان لرستانی در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن آموزش و پرورش لرستان، گفت: ۵۰ درصد دانش‌آموزان لرستان در مسابقات قرآن شرکت کردند.

شرکت ۵۰ درصد دانش ‌آموزان لرستان در مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از لرستان، اسدالله عباس‌زاده، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان، دوشنبه، نهم اردیبهشت در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات مکبری نماز جمعه خرم‌آباد، گفت: اولین دوره این مسابقات در مهرماه سال گذشته برگزار و امروز دومین مرحله آن برگزار می‌شود.
وی با ذکر این مطلب که ابتکار و خلاقیت برگزاری مسابقات مکبری با هدایت امام جمعه خرم‌آباد در سطح کشور بی‌نظیر است، اضافه کرد: مسابقات مکبری خرم‌آباد الگویی برای کشور شده است.
عباس‌زاده به برگزاری آیین اختتامیه مسابقات قرآن آموزش و پرورش لرستان در یازدهم اردیبهشت اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور مدیرکل قرآن و عترت وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که ۵۰ درصد دانش‌آموزان لرستان در مسابقات قرآن شرکت کردند، تصریح کرد: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مرحله مدرسه‌ای ۴۸ هزار در مرحله شهرستانی ۶۰۰ نفر در مرحله استانی شرکت کرده و از این تعداد ۷۴ نفر در رشته‌های قرآن و عترت و نماز به مرحله کشوری راه پیدا کردند این در حالی‌است که در مسابقات فرهنگیان ۲۰۰ نفر شرکت کردند که ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
وی به اجرای طرح «سودای بندگی» توسط آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری ستاد نماز جمعه در زمینه حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه برگزار شد و تنها در نماز جمعه خرم‌آباد ۱۳ هزار دانش‌آموز از مهر تا اردیبهشت در نماز جمعه شرکت کردند.
عباس‌زاده با ذکر این مطلب که هر هفته ۱۴۴ آموزشگاه در نمازهای جمعه استان شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در این راستا از ۳۵۰ نفر از همکاران فرهنگی تقدیر می‌شود به‌طوری‌که ۲۰۰ نفر از همکاران به اردوهای زیارتی قم و جمکران اعزام خواهد شد و هفته گذشته ۸۰ نفر اعزام و ۸۰ نفر دیگر هم بعد از ماه رمضان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

captcha