مساجد سیل‌زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین بازسازی می‌شود
کد خبر: 3806965
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
مظفر خبر داد:

مساجد سیل‌زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین بازسازی می‌شود

گروه جامعه ــ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: مساجد سیل‌زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین کشور بازسازی می‌شود.

مساجد سیل‌زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین بازسازی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور؛ محمود مظفر، قائم مقام این ستاد، یکشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست آموزشی و توجیهی کارشناسان اقامه نماز سراسر کشور در نجف‌ آباد، اظهار کرد: برای ترویج نماز باید به سراغ ایده‌های جذاب و نو برویم و جامعه را با فرهنگ نماز با روش‌های جدید، آشنا کنیم و به این منظور در سه حوزه برای سال آینده کارهای ویژه‌ای داریم.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و آموزش اهم برنامه‌ها و فعالیت‌ها را بر نماز مدارس متمرکز کرده‌ایم. آموزش و پرورش زحمات خوبی را متقبل شده است اما باید بقیه ظرفیت‌ها را در کنار آموزش و پرورش قرار دهیم و تعداد اقامه نماز در مدارس را افزایش دهیم.

مظفر تصریح کرد: اقامه نماز در مدارس یک شرط و اولویت اساسی است و تأکید داریم که حضور روحانیون در مدارس حتماً حتی به صورت هفته‌ای یک‌بار وجود داشته باشد. این اولویت نخست ما است. برای فهم بیشتر فرهنگ نماز و آشنایی جامعه با این اصل دین، باید ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند و همه کارهای ما یک خروجی محکم و مستند داشته باشد‌‌.

قائم مقام ستاد اقامه نماز یادآور شد: کارکنان ستاد اقامه نماز هم باید به شیوه‌های نو روز آمد ترویج نماز آشنا و مسلح باشند و ابتدا از خود، خانواده و جامعه اطراف خود آغاز کنند تا نتایج عمل آنان در جامعه نیز روشن و آشکار باشد.

زئیس مجمع خیرین مسجدساز کشور در تبیین اولویت‌‌های فعالیت‌‌های ستاد اقامه نماز در سال ۹۸ ادامه داد: در وهله دوم فعالیت‌ها، اقدامات نظارت و ارزیابی و نتایج بازدیدها و پیگیری‌‌های ما بسیار اثرگذار است و نمونه آن در ساخت نمازخانه‌های بین‌ راهی خود را نشان داده است. با مبالغ جمع‌آوری‌شده از کارکنان ستاد اقامه نماز و کمک 10برابری یک خیّر مسجد ساز، بنا شد تمام مساجد مناطق سیل‌زده، احداث، بهسازی و تجهیز شود.

مظفر در ادامه گفت: اگر در هر استان یک کار جدید در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام شود، سالانه ۳۱ کار جدید شکل گرفته است که بسیار مهم است. در حوزه نظارت و ارزیابی، امسال بنا بر خودارزیابی و تشویق دیده نشده‌ها است. در سال ۹۸ خود دستگاه‌ها دخیل هستند و تشویق و تقدیر می‌کنند. هدف اصلی تقدیر از دستگاه‌های شهرستانی و کوچک‌تر است.

وی در تبیین برنامه‌های یاوران نماز نیز گفت: در این قسمت می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم. امسال می‌خواهیم از ظرفیت یاوران نماز به‌عنوان مهم‌ترین رکن ستاد اقامه نماز، نماز مدارس را احیا کنیم.

انتهای پیام

captcha