اجرای ۷۰ برنامه برای ترویج نمازخوانی در مدارس قم
کد خبر: 3795056
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
دبیر ستاد اقامه نماز خبر داد:

اجرای ۷۰ برنامه برای ترویج نمازخوانی در مدارس قم

گروه اجتماعی ــ خامه‌یار با اشاه به اجرای ۷۰ برنامه برای ترویج نماز در مدارس از ساخت یک نمازخانه مجهز در روستای جنت‌آباد و احداث یک مسجد در قصر شیرین سرپل ذهاب از سوی ستاد اقامه نماز قم خبر داد.

اجرای 70 برنامه ترویج نمازخوانی در مدارس/ ساخت نمازخانه مجهز در مدرسه‌ای در روستای جنت‌آبادمحمد خامه‌یار، دبیر ستاد اقامه نماز، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیران مسجدساز بیان کرد: حدود 60 مسجد استان قم نیاز به تعمیر دارد و حدود 12 مسجد در حال ساخت و پنج مسجد آماده برای ساخت است از این‌رو با راهنمایی و همراهی خیران و برگزاری جلسات با این بزرگواران این فعالیت‌ها به‌ثمر رسیده و خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که مجمع خیران مرتبط با ترویج نماز از هیچ ارگان دولتی یا خصوصی پول دریافت نمی‌کند، اظهار کرد: بودجه لازم برای انجام فعالیت‌های این مرکز توسط خیران تأمین می‌شود؛ مثلاً یک روحانی و خانم فرهنگی منزل خود را فروخته و برای مسجد زمین خریدند هم‌چنین بسیاری از افراد نیز در این کار خیر پیش‌‍قدم هستند.

دبیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه در آزاد راه امام علی(ع) و در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) دو مسجد بزرگ احداث خواهد شد، افزود: گرچه در مسجدسازی در کشور عقب هستیم اما استان قم نسبت به همه استان‌ها پیش‌گام است و برای کمک به استان‌های دیگر نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که ساخت دو الی سه مسجد بین‌راهی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، ادامه داد: این مساجد در بزرگراه قم ـ گرمسار، جاده اراک آزاد راه امیرکبیر احداث خواهد شد.

خیران به سمت مدرسه‌سازی سوق پیدا کردند
خامه‌یار با تأکید بر این‌که خیران به سمت مدرسه‌سازی سوق پیدا کردند در شرایطی که این عمل از وظایف دولت است، تصریح کرد: در این زمینه نقاط ضعف بسیاری داریم؛ ما به‌دنبال این هستیم که خیرین نمازخانه‌ساز در مدارس را هم داشته‌ باشیم و به‌زودی در مدرسه‌ای در روستای جنت‌آباد یک نمازخانه مجهز افتتاح می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که قرارگاه پیشرفت سازندگی سپاه در اجرای 41 پروژه در ساخت و بازسازی مسجد در روستا کمک کرده‌ است، افزود: برای احداث مسجد در قصر شیرین سرپل ذهاب با کمک خیران اقداماتی انجام دادیم و مردم برای ساخت مسجد زمین اهدا کردند و به زودی فرآیند ساخت مسجد در این منطقه به ثمر خواهد نشست.

دبیر ستاد اقامه نماز با اشاره به این‌که احداث تابلوهای حدترخص و مسافت شهری را تا پایان سال 97 در دستورکار خود قرار دادیم، بیان کرد: 15 اسفندماه مراسم غبارروبی مساجد بین‌راهی از سوی ستاد اقامه نماز و با کمک برخی از نهادها انجام می‌شود و قبل از آن نیز کار نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شهری در بخشی از جاده‌ها خاتمه خواهد یافت.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به مسئله اسکان زائران در شهر قم، اظهار کرد: در مسجد اهل‌بیت(ع) که بزرگترین مسجد بین‌راهی کشور است حدود صد تخت قرار داده‌ایم که تعداد آن افزایش می‌یابد؛ همچنین در سطح شهر مسجد امام صادق(ع) و مسجد الزهرا(س) از اسکان زائران استقبال کرده‌اند و ما در صدد گسترش این فرهنگ در بین مساجد سراسر شهر هستیم.

همکاری با آموزش و پرورش برای ترویج نمازخوانی ‌بین دانش‌آموزان و دانشجویان ‌

خامه‌یار با اشاره به این‌که در راستای ترویج نمازخوانی ‌بین دانش‌آموزان و دانشجویان با آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتیم، بیان کرد: ستاد اقامه نماز در راستای پیام مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نسل جوان و دانش‌آموزان حدود 70 برنامه در مدارس اجرا کرده‌است؛ حضور ائمه جمعه، جلسات شیوه‌های دعوت به نماز برای خانواده‌ها و برگزاری اجلاس نماز از جمله فعالیت‌های ستاد بوده‌است.

دبیر ستاد اقامه نماز ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز قم دریافت سرودهای مهدکودک از سوی بیش از نیمی از مهدکودک‌های شهر قم با موضوع نماز بوده است همچنین در بیمارستان‌های شهر، طرح معنوی سلامت را برگزار کردیم و آموزش‌هایی به پرستاران در مورد مسائل غسل‌ و تیمم ارائه شد.

وی در پایان گفت: مرکز تخصصی نماز 550 داوطلب خارج از قم  دارد و ما در تلاش هستیم تا با تأمین بودجه این متقاضیان اسکان آن‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

captcha