برگزاری مسابقه «انقلاب ماندگار» ویژه دانش‌آموزان لرستانی
کد خبر: 3781886
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

برگزاری مسابقه «انقلاب ماندگار» ویژه دانش‌آموزان لرستانی

گروه فرهنگی ـ معاون آموزش و پرورش لرستان نواختن «زنگ انقلاب»، اجرای سرود هم‌سرایان فجر در مدارس، برگزاری مسابقه «انقلاب ماندگار» را از برنامه‌های آموزش و پرورش لرستان در دهه فجر برشمرد.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، اسدالله عباس‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان چهارشنبه، 26 دی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر سی‌وششمین جشنواره مسابقات قرآن، عترت، نماز، فرهنگی و هنری شهرستان کوهدشت با بیان این‌که لازم است دانش‌آموزان را با شاخص‌های اصلی نظام، ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) آشنا کرد، گفت: امسال دوران ثبات، پختگی و بالندگی نظام را جشن می‌گیریم و باید جشن‌ها و مراسم‌های دهه مبارک فجر هرچه باشکوه‌تر و با حلاوت‌تر از سال‌های گذشته در مدارس برگزارشود.
وی با اشاره به تبلیغات سوء استکبار جهانی، هجمه‌ها و کینه‌توزی آنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد: چشم تمام جهانیان به این رویداد بزرگ تاریخی است و جشن‌های امسال باشکوه‌تر و افتخارآمیزتر برگزار خواهد شد.

شاخص‌های محوری انقلاب اسلامی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: مردم ما در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها ثابت کرده‌اند که هرجا بحث انقلاب، ارزش‌های دینی و خون شهدا مطرح شود همیشه در میدان بوده و دلبستگی خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های محوری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این‌که رسالت تعلیم و تربیت انتقال ارزش‌های نظام و انقلاب است، گفت: باید دانش‌آموزان و آینده‌سازان میهن اسلامی را با شاخص‌های اصلی نظام، ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) آشنا کرد.
عباس‌زاده مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی را شکل‌گیری انقلاب بر پایه اسلام ناب عنوان کرد و با بیان این‌که هدف اصلی دشمن گرفتن روح انقلاب یعنی اسلام و هویت دینی دانش‌آموزان است، اضافه کرد: برنامه‌های ما باید در راستای تقویت هویت دینی دانش‌آموزان باشد.
وی از اعتقادات دینی مردم به‌عنوان مهم‌ترین دژ مستحکم در برابر بدخواهان نظام نام برد و تصریح کرد: تا زمانی‌که اعتقادات دینی بر نظام ما حاکم باشد دشمن نخواهد توانست بر ما سلطه پیدا کند.

استکبارستیزی؛ از شاخصه‌های انقلاب اسلامی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان استکبارستیزی را دومین شاخص انقلاب اسلامی دانست و اظهارکرد: بر اساس آموزه‌های دینی نباید نسبت به ظلم و استبداد بی‌تفاوت بوده و یکی‌از آموزه‌های دینی ما، استکبارستیزی و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و استبداد است.
وی با بیان این‌که چهارمین شاخص انقلاب اسلامی مردمی بودن و توجه به مردم است، اظهارکرد: اسلام، رهبری و پشتوانه مردم سه عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و امروز همه موظفیم از ارکان نظام دفاع کرده و آن‌را برای دانش‌آموزان تفهیم کنیم.
عباس‌زاده عدالت‌طلبی و استقلال را دو شاخصه دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: به اذعان مراکز تحقیقاتی کشورهای اروپایی و آمریکا، امروز ایران جزو هفت کشور قدرتمند دنیاست.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در پایان از نواختن زنگ انقلاب هم‌زمان با ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، اجرای سرود هم‌سرایان فجر در مدارس، برنامه‌ریزی برای حضور پُرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان در مراسم یوم‌الله 22 بهمن، برگزاری مسابقه «انقلاب ماندگار» در بین دانش‌آموزان را از برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نام برد.

انتهای پیام

captcha