استفاده از ظرفیت جوانان عاشورایی راه‌ برون‌رفت از مشکلات کشور است
کد خبر: 3748166
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
آیت‌الله سیداحمد خاتمی:

استفاده از ظرفیت جوانان عاشورایی راه‌ برون‌رفت از مشکلات کشور است

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان نظام باید بدانند یکی از راه‎های برون‌رفت از مشکلات کشور به‌کارگیری جوانان جهادی عاشورایی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم که شامگاه دوشنبه، 26 شهریورماه با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه شاخصه‌های متعددی برای شناسایی شهدای ایران وجود دارد، عنوان کرد: برخی تردید می‎کنند که پیکر این عزیزان از شهدای ایران نباشد، در حالی که برای تشخیص پیکر شهدای ایرانی بیش از 20 شاخصه وجود دارد که این پیکرهای مطهر با آن شاخصه‎ها مورد بررسی قرار می‎گیرد و پس از تأیید نهایی برای تشییع در میهن آماده می‎شوند.
وی در ادامه به تبیین شاخصه‎های پرورش نسل عاشورایی در 40 سال انقلاب پرداخت و با اشاره به اینکه بالندگی و رشد انقلاب در این 40 سال مدیون جوانان عاشورایی است، عنوان کرد: تاکنون همین نسل عاشورایی بوده که از حریم انقلاب دفاع کرده و در آینده نیز دفاع خواهند کرد.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تجربه حکومت محمدی، علوی و قیام خونین حسینی بیانگر این است که هر کجا مدیریت جهادی صورت گرفته آن کار به نتیجه رسیده است، ولی برخی در کشور تا کارها به دست جوانان می‎افتد سریع موضع منفی می‎گیرند، در حالی که رسول‎الله(ص) جوان بیست و چند ساله را به‌عنوان وزیر خارجه خویش انتخاب کرد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر امروز امام جمعه یک شهر را جوان 20 تا 25 ساله قرار دهند خیلی از افراد شروع به اعتراض می‎کنند.
وی با اشاره به اینکه در حادثه کربلا پیر و جوان حضور داشتند و در رکاب سیدالشهدا(ع) شمشیر زدند، افزود: مسئولان نظام باید بدانند تنها راه‌ حل برون‌رفت از مشکلات کشور به کارگیری جوانان جهادی عاشورایی است.
خصلت‎های جوان عاشورایی
آیت‌الله خاتمی درباره خصلت‎های جوان عاشورایی، گفت: ایشان همیشه خداباور بوده و از مرگ هراسی ندارند، لذا با شجاعت تمام به مدیریت جهادی پرداخته و اثر ماندگاری را به ارمغان می‎آورند.
این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: از دیگر ویژگی‎های مهم جوانان عاشورایی انقلابی بودن است، مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی خویش فرموده‎اند که حوزه علمیه، دانشگاه‎ها، دستگاه‎های دولتی و قضایی باید انقلابی باشند.
آیت‌الله خاتمی ولایت‎مداری را از مهم‎ترین شاخصه‎های جوانان عاشورایی معرفی و عنوان کرد: منطق جوانان عاشورایی همان منطق رسول‌الله(ص) است، این جوانان هرگز تحت تأثیر رسانه‎های بیگانه قرار نمی‎گیرند.
یادآور می‌شود، شب گذشته پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دفاع مقدس به همراه دو شهید مدافع حرم مجتبی واعظی و سیدنصرالله حسینی که طی تفحص‏‌های جدید در مناطق سوریه شناسایی شدند، با حضور گسترده زائران و مجاوران در حرم امام رضا(ع) تشییع شد.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha