زیارت از اختصاصات و افتخارات شیعه است
کد خبر: 3741811
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

زیارت از اختصاصات و افتخارات شیعه است

گروه اجتماعی ـ امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به این‌که زیارت در فقه ما یک عبادت است، ادامه داد: زیارت از اختصاصات و افتخارات شیعه است.

بزرگداشت غدیر بزرگداشت غیرت است

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز دوشنبه پنجم شهریور در جشنواره ملی «نشان محبت» که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) اظهارکرد: امام هادی(ع) بیان کننده زیارت ویژه غدیریه است کمااینکه زیارت نقل شده از ایشان در خصوص غدیر دارای مضامین اخلاقی و معرف جایگاه ولایت است.
وی با اشاره به این‌که امام هادی(ع) در زیارت غدیریه، امام علی(ع) را هم سنگ قرآن می‌داند، خاطرنشان کرد: بخش دیگری از زیارت غدیریه امام هادی(ع) بیان کننده فضائل امام علی(ع) است.
متقی‌نیا با اشاره به این‌که زیارت در فقه ما یک عبادت است، ادامه داد: زیارت از اختصاصات و افتخارات شیعه است.
امام جمعه موقت خرم‌آباد زیارت را عبادتی دانست که ما را به‌وسیله اهل‌بیت به خدا می‌رساند و خاطرنشان کرد: زیارت مسیر عبادی است که بوسیله آن می‌توان به خدا رسید.
وی با اشاره به حفر چاه و کاشت درخت توسط امام علی(ع) و تاکید این امام همام بر توجه به وقف، تصریح کرد: آن حضرت بعد از حفر چاه‌، آن‌‌ها را وقف می‌کرد کمااینکه یکی‌از زمینه‌های زیارت امیرالمومنین(ع) اقتدا به سیره عملی آن حضرت است.

خداوند مصداق غیرت است
امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد بزرگداشت غدیر را بزرگداشت غیرت برشمرد و با ذکر این مطلب که یکی‌از صفات خداوند غیور است، خداوند را مصداق غیرت دانست و افزود: در حدیثی پیامبر اکرم(ع) فرمودند که امام علی(ع) در راه خدا غیور است.
وی با طرح این سوال که چکار کنیم خودمان را ماندگار کنیم، افزود: با نزدیک شدن و کمک به اهل‌بیت می‌توان خود را ماندگار کرد این در حالی است که کمک به عتبات عالیات ابدی شدن سرمایه است.
متقی‌نیا با اشاره به این‌که چیزی که برای خداست ماندگار است، ادامه داد: در غدیر اهداف امام علی(ع) را با کمک مالی و پیروی از ولایت عملی کنیم.

انتهای پیام

captcha