اجرای برنامه‌‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در 450 مرکز/تنظیم سند جامع اوقات فراغت
کد خبر: 3719160
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
بهرامی مطرح کرد:

اجرای برنامه‌‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در 450 مرکز/تنظیم سند جامع اوقات فراغت

گروه اجتماعی ـ معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانش‎آموزان در 450 مرکز، اظهارکرد: آسیب‌های اجتماعی با پُر کردن اوقات فراغت جوانان قابل پیشگیری است، لذا می‎طلبد سند جامع مربوط به اوقات فراغت تنظیم و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.

اجرای برنامه‌‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان لرستان در 450 مرکز/تنظیم سند جامع اوقات فراغت

به گزارش ایکنا از لرستان، فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان لرستان، چهارشنبه، نهم خردادماه، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان، با اشاره به این‌که اوقات فراغت فقط مختص به دانش‌آموزان نیست، گفت: این اوقات مختص به بانوان جامعه، که بخش اصلی نهاد جامعه را تشکیل می‌دهند، نیز هست که متاسفانه برنامه خاصی برای این قشر ارائه نمی‌شود.
وی با بیان این سؤال که اگر آموزش و پرورش نتواند اوقات فراغت دانش‌آموزان را پُر کند پس وظیفه آن‌ها چیست، افزود: کارهایی که انجام می‌شود کیفی نیست و فقط آمار است و اگر این آمارهایی که توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود حقیقت داشته باشد خیلی خوب است.
بهرامی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی که با آن‌ها گریبان‌گیر هستیم با پُر کردن اوقات فراغت جوانان قابل پیشگیری است، لذا لازم است تا یک سند جامع مربوط به اوقات فراغت در لرستان تنظیم و وظایف دستگاه‌ها در این‌زمینه مشخص شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با اشاره به آغاز برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش لرستان بعد از اتمام فصل امتحانات دانش‌آموزان، بیان کرد: آموزش و پرورش نیز سعی کرده در راستای وظایف خود کلاس‌ها و فعالیت‌های ارزان قیمت، ساده و سهل‌الوصول برگزار کند و درحال حاضر نیز طراحی پوستر آن انجام شده و بعد امتحانات این کلاس‌ها فعال می‌شوند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اوقات فراغت در آموزش و پرورش،‌ گفت: یکی‌از این مشکلات خودگردان بودن این کلاس‌هاست و باید گفت که 130 مرکز ورزشی و کانون فرهنگی‌ و 320 مدرسه آماده برگزاری این کلاس‌ها هستند اما همه این‌مراکز خودگردان بوده و هزینه‌ای 15 هزار تومانی از افراد اخذ می‌شود که برای قشر متوسط جامعه پیش‌بینی‌شده و پرداخت هزینه آن برای قشر ضعیف سخت است.
بهرامی تصریح کرد: همچنین در مراکز آموزش و پرورش کمبود تجهیزات داریم و این در حالی‌است که سال گذشته 39 هزار و 169 نفر تحت پوشش کلاس‌های اوقات فراغت قرار دادیم ‌و پیش‌بینی می‌شود که امسال تا 50 هزار نفر تحت پوشش قرار گیرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که انتظار داریم پیشنهادات در حد کاغد نباشد و عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: در مناطق پُرخطر و کم‌خطر 558 آموزشگاه داریم و آمادگی داریم که دستگاه‌ها این مدارس را تجهیز کنند و دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح هجرت توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، اظهارکرد: طی این طرح دانش‌آموزان مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی می‌کنند و به کمک دانش‌آموزان دوره دیده در این طرح در 896 آموزشگاه طرح حیات پویا را انجام دادیم.
بهرامی افزود: طرح دادرس هلال احمر نیز یک طرح موفق دیگر است که در حال انجام بوده و اگر بتوان این‌طرح را در تمام مدارس حاشیه‌ای نیز‌ گسترش داد اقدام خیلی خوبی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha