جلوگیری از موازی‌کاری و پراکنده‌کاری؛ هدف باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست
کد خبر: 3714166
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

جلوگیری از موازی‌کاری و پراکنده‌کاری؛ هدف باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست

گروه فرهنگی ـ دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاددانشگاهی با بیان این‌که باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست با هدف جلوگیری از موازی‌کاری و پراکنده‌کاری به‌وجود آمده است، اظهارکرد: این باشگاه مرکزی برای شناسایی، جذب، هدایت و هم‌افزایی میان دانشجویان در زمینه فعالیت‌های حمایتی و حفاظتی از محیط زیست است.

رض

به گزارش ایکنا از لرستان، اولین گردهمایی کانون محیط زیست یک‎شنبه، 23 اردیبهشت با حضور هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی لرستان برگزار شد .
در این مراسم، رضا ابراهیم، نماینده باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی منطقه ۷ کشور، طی سخنانی اظهارکرد: باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی مرکزی برای شناسایی، جذب، هدایت و هم‌افزایی میان دانشجویان در زمینه فعالیت‌های حمایتی و حفاظتی از محیط زیست و منابع طبیعی است.
وی افزود: این باشگاه متشکل‌از گروه‌های دانشجویان فعال در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی، تشکل‌ها، انجمن‌ها ، گروه‌های فرهنگی - اجتماعی دانشجویی است و هر گونه فعالیت سیاسی در این کانون ممنوع است.
دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی، با اشاره به اهداف باشگاه دانشجویان محیط زیستی اضافه کرد: هدف از تشکیل این باشگاه، شناسایی، جذب، حمایت و هدایت دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در زمینه حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی به‌منظور ارتقاء، رشد و توسعه فعالیت‌های هدفمند و مؤثر آن است.
وی گفت: این باشگاه تاکنون فعالیت‌های زیادی داشته که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم روز درختکاری در پنج استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و کردستان اشاره کرد.
ابراهیم گفت: روز زمین پاک را هم‌زمان با سراسر کشور برگزار کردیم که اصحاب رسانه هم در این برنامه حضور چشم‌گیری داشتند.
این جوان فعال و چهره ملی حامی محیط زیست و منابع طبیعی اظهارکرد: این باشگاه به‌منظور جلوگیری از موازی‌کاری و پراکنده‌کاری به‌وجود آمده و با برنامه‌های سراسر کشور هماهنگ هستیم و هر دستورالعملی که از تهران می‌آید ما نیز در منطقه ۷ کشور در ۵ استان هم‌زمان اجرایی می‌کنیم.
وی افزود: در سال ۹۵ گردهمایی متشکل از انجمن‌های زیست محیطی دانشگاه های سراسر کشور در مرکز لرستان برگزار شد که بیش از ۱۳۰ دانشگاه در این مراسم شرکت کردند.
یادآور می‏شود، رضا ابراهیم تاکنون چند ایده بزرگ در زمینه محیط زیست به ثبت رسانده و اجرایی کرده است از جمله این طرح‌ها می‌توان به «مسیر پاک تا کربلا» و « ۱۳ پاک» اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha