راهیابی بیش از 4 هزار اثر دانش‌آموز به مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم
کد خبر: 3706742
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

راهیابی بیش از 4 هزار اثر دانش‌آموز به مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم

راهیابی بیش از 4 هزار اثر دانش‌آموز به مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم گروه اجتماعی- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم در سنندج از رشد 25 درصدی آثار ارسالی خبر داد و گفت: امسال چهار هزار و 215 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوش‌گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان امروز، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از برنامه های محوری و اولویت دار حوزه مراقبت از آسیب اجتماعی آموزش و پرورش استان برگزاری جشنواره نوجوان سالم در مدارس است.
وی افزود: رویکرد و رسالت آموزش و پرورش در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبتنی بر پیشگیری اولیه از طریق آموزش، آگاهی و اطلاع‌رسانی به جامعه مخاطب است.
خوش‌گوار بیان کرد: تحقق اهداف پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی از طریق سه محور برنامه محقق می‌شود و یکی از این برنامه‌ها، آموزشی و توانمندسازی والدین، معلمان و دانش‌آموزان تحت دوره های آموزشی رشد مدار بر اساس رنج سنی است که در سال تحصیلی جدید در بخش والدین 162 هزار نفر ساعت، در بخش اولیا 28 هزارنفر ساعت و در بخش دانش‌آموزی 117 هزار نفر تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: محور دوم برنامه‌های ما دلالت بر بخش مداخلات اجتماعی، غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، بد سرپرست، بی‌سرپرست دارد و آموزش و پرورش نیز در این راستا با شناسایی و مداخله دانش‌آموزان آن‌ها را به مراکز ذی صلاح ارجاع می‌دهد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: محور سوم برنامه های ما برنامه های ترویجی است و هدف این است که یک نهضت فرهنگی مواجهه و مقابله با آسیب های اجتماعی را توسعه دهیم و حساسیت و ضرورت پرداختن به آسیب های اجتماعی و نحوه مواجهه با آن را دنبال می کنیم و برنامه جشنواره نوجوان سالم از برنامه ترویجی معاونت تربیت بدنی و سلامت است.
وی به مراحل برگزاری جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و افزود: این جشنواره اواخر آبان با فعال کردن دبیرخانه استانی و ارسال دستورالعمل به شهرستان‌ها آغاز و آثار دانش‌آموزان، معلمان و اولیا تا اواسط بهمن ماه در شهرستان‌ها جمع‌آوری و تا اوایل اسفند ماه نیز به اداره کل ارجاع داده شد و آثار تا آخر اسفند بررسی و نهایت نفرات و آثار برتر مشخص و معرفی شد.
خوش‌گوار با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم امسال در هشت رشته و بخش برگزار می‌شود؛ افزود: انشانویسی، مقاله نویسی، ایده پردازی، عکاسی، روزنامه نویسی، خلاقیت و ابتکارات فیلم کوتاه گرافیک و چند رسانه ای محورها و موضوعاتی است که دانش آموزان، معلمین و اولیا در این زمینه به خلق اثر پرداخته اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از رشد 25 درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه استانی جشنواره نوجوان سالم خبر داد و گفت: امسال 4215 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است .
وی با بیان اینکه هدف ما در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تسری بخشیدن موضوع جشنواره به تمام مدارس استان است؛ گفت: در بحث آسیب های اجتماعی یک دستگاه مشخص متولی کار نیست و تمام دستگاه های درون و برون سازمانی درگیراند و خوشبختانه در این زمینه تمام ادارات با آموزش و پرورش همکاری و تعامل خوب دارند.
خوش‌گوار در پایان با بیان این مطلب که استان کردستان مجری برنامه کشوری طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان است، یادآور شد: در این طرح علاوه بر آموزش و پرورش نهادهای دیگر مشارکت دارند و امسال نیز این طرح در دو شهرستان کامیاران و ناحیه یک سنندج در حال اجراست.
انتهای پیام

captcha