تشریح برنامه‌های هفته هنر اسلامی در لرستان/رونمایی از کتاب «ریفرم»
کد خبر: 3703923
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

تشریح برنامه‌های هفته هنر اسلامی در لرستان/رونمایی از کتاب «ریفرم»

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، اظهارکرد: طی هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در سطح استان لرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از لرستان،  محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان، امروز یک‌شنبه، ۱۹ فروردین در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هفته «هنر انقلاب» بر اساس شهادت شهید آوینی نام‌گذاری می‌شود، گفت: در سطح استان لرستان هم برنامه‌هایی تدارک دیده شده که نسبت به چند برنامه شاخص مایلیم جریان‌سازی صورت گیرد.
وی با بیان این‌که ۱۵ سال پیش ادبیات مقاومت مطرح شد که در آن زمان چیزی بدیع بود، افزود: بعد از گذشت یک دهه پویاترین بخش ادبیات قسمت دفاع مقدس است که به یک جریان فرهنگی تبدیل شده است.
امیدی‌پور با بیان این‌که در سطح آکادمیک هم ادبیات پایداری بنا گذاشته شده است، ادامه داد: لفظ هنر انقلاب به‌صورت چند سال است به‌صورت ویژه مطرح است که حوزه هنری به‌دنبال جریان هنر انقلاب اسلامی است.

تبیین هنر انقلاب اسلامی در سطح داخلی و بین‌المللی

رئیس حوزه هنری لرستان، گفت: برخی آثار هنر انقلاب اسلامی حتی پیش‌از انقلاب تولید شده و آثار هنر انقلاب اسلامی را به‌وجود آورده‌اند و ما به‌دنبال تبیین هنر انقلاب اسلامی هستیم.
وی افزود: در حوزه هنر و فرهنگ، هنر انقلاب اسلامی را اول در داخل کشور و سپس در سطح بین‌الملل ارائه شود، کمااینکه در هفته هنر انقلاب برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم.
امیدی‌پور ادامه داد: در اولین روز از هفته هنر انقلاب دیدار با خانواده شهیدان باقری با حضور مسئولان در شهرستان ازنا برگزار می‌شود و به‌نوعی بحث شهدای هنرمند در استان مطرح می‌شود.
رئیس حوزه هنری لرستان به رونمایی از کتاب «ریفرم» اشاره و تصریح کرد: در این کتاب مجموعه آثار کاریکاتور آرش فروغی ارائه شده است این در حالی‌است که در این کتاب، هنرمندان کاریکاتوریست دنیا نسبت به آثار آرش فروغی اظهار نظر کرده‌اند.

احیای سینما فلسطین بروجرد

وی به بازسازی و احیای سینما فلسطین بروجرد اشاره کرد و گفت: این سینما در شش ماهه نخست سال به بهره‌برداری می‌رسد.
امیدی‌پور ادامه داد: سینما استقلال خرم‌آباد یکی‌از سینماهای «الف» کشور است که دارای تجهیزات دیجیتالی و صدای دالبی است
رئیس حوزه هنری لرستان یکی‌از مطالبات اصلی مردم را ایجاد دانشکده هنر دانست و افزود: این دانشکده نیازمند اعضای هیئت علمی با دانش و مدارک بالاست اما عمده هنرمندان لرستانی با مدارج عالی در سطح استان سکونت ندارند.
امیدی‌پور با بیان این‌که حوزه هنر انقلاب، تمام گستره جغرافیایی و فکری کشور را شامل می‌شود، هنر انقلاب، عناوین ورزشی، اقتصادی، موسیقی تقویت باورها را شامل می‌شود.
رئیس حوزه هنری لرستان به تولید سه آلبوم موسیقی توسط حوزه هنری لرستان اشاره و تصریح کرد: در یکی از این البوم‌ها که تا اواخر بهار عرضه می‌شود، مستقیما به تاریخ قوم لر اشاره شده است.

انتهای پیام

captcha