ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری
کد خبر: 3676316
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری

گروه اجتماعی: شهردار خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دهه فجر شاهد افتتاح پایانه خرم‌آباد خواهیم بود، این در حالی‌است که عملیات آغاز ساخت دو پل دائم بر روی خرم‌رود، طی 20 روز آینده شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد، عصر دوشنبه، چهارم دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهری بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دهه فجر شاهد افتتاح پایانه خرم‌آباد خواهیم بود، کمااینکه در شهرداری شاهد حقوق معوقه از پنج تا یک سال بودیم که در مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته میانگین این بدهی‌ها به پنج ماه رسیده است.
وی به ورودی شهر خرم‌آباد اشاره و بیان کرد: شهرداری تا جایی‌که در حوزه شهری است می‌تواند ورود پیدا کند و خدمات‌دهی داشته باشد که با توجه به اهمیت ساماندهی ورودی شهر در جنوب خرم‌آباد، قرار بر این شد که با کمک استاندار کارگروهی با کمک دستگاه‌های مختلف جهت ساماندهی ورودی جنوب خرم‌آباد ورود پیدا کند.
رشیدی افزود: یکی‌از برنامه‌های ما در شهرداری ساماندهی نیروها بود به‌نحوی که 120 نفر نیروی اداری که کارایی نداشتند را به محل کار اصلی آن‌ها که حوزه اجرایی بود بازگرداندیم.
شهردار خرم‌آباد، سربازان شهرداری را نیروهای خدماتی، تنظیم، عمران و اجرایی برشمرد و با اشاره به این‌که این نیروها قشر ضعیف شهرداری نیز محسوب می‌شوند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته عقب‌افتادگی حقوق‌ها را تا حدودی جبران کردیم و حقوق معوقه را کاهش دادیم.
وی عنوان کرد: برای آزادسازی حریم منطقه ماسور به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی‌است که پیش‌از الحاق این منطقه حوزه شهری فقط 40 درصد طرح هادی آن انجام شده بود در حالی که می‌بایست این طرح کامل انجام می‌شد.
رشیدی با اشاره به این‌که خدمات‌دهی به جنوب شهر کمتر از مناطق شمالی است، عنوان کرد: برای حل این موضوع درخواست کردیم که منطقه 4 شهرداری در جنوب شهر ایجاد شود تا خدمات‌دهی به این منطقه به شکل مطلوب‌تری صورت گیرد.
شهردار مرکز لرستان گفت: در حال برنامه‌ریزی برای احداث کمربندی ساحلی از فرودگاه به پارک شاپوری هستیم که می‌تواند در توسعه جنوب شهر مؤثر باشد،کمااینکه در شش ماهه اول امسال سهم شهرداری خرم‌آباد از ارزش ‌افزوده مالیاتی 9 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: با مساعدت فرمانده سپاه استان قرار بر این شد که اطراف قلعه فلک‌الافلاک به‌تدریج ساماندهی شود و ما با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی برنامه‌ریزی مناسبی برای ساماندهی انجام خواهیم داد.
رشیدی گفت: احداث دو پُل دائم در خرم‌رود در برنامه است و اگر مجوزهای لازم اخذ شود ظرف 20 روز آینده کلنگ احداث آن را به زمین خواهیم زد و امیدواریم تا پایان احداث این پُل‌ها، از پل‌های موقت بتوانیم استفاده کنیم.

captcha