صارمی؛ شهیدی که در انجام وظیفه خبرنگاری کوتاهی نکرد
کد خبر: 3627696
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

صارمی؛ شهیدی که در انجام وظیفه خبرنگاری کوتاهی نکرد

گروه اجتماعی: شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در 17 مرداد سال 77 در افغانستان به شهادت رسید و سالروز شهادت وی به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است تا باشد که خبرنگاران ما در شغل خبرنگاری خود از اخلاق و منش این شهید بزرگوار درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شهید محمود صارمی فرزند هفتم خانواده بود، فرزندی که صبوری آن زبانزد بوده و از کودکی انگار با همه فرزندان خانواده فرق می‌کرد، عشق به خانواده، گذشت، ایثار در وجود محمود موج می‌زد.
محمود پسر درس‌خوانی بود و با علاقه فراوان درس‌هایش را می‌خواند، برای درس خواندن و زندگی‌اش هدف داشت و برای رسیدن به هدف تلاش و پشتکار زیادی داشت و این سبب شده بود تا محمود در درس خواندن موفق باشد.
بعد از این‌که محمود در خبرگزاری جمهوری اسلامی مشغول به کار شد تلاش می‌کرد تا به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهد و هیچ‌گاه در انجام وظیفه خبرنگاری کوتاهی نکرد.
احترام به خانواده مهم‌ترین ویژگی اخلاقی شهید صارمی بود او همیشه به خانواده خصوصاً پدر و مادر احترام فراوانی می‌گذاشت و همیشه سعی می‌کرد کسی از او رنجیده نشود.
این‌ها بخشی از سخنان مادر شهید صارمی درباره فرزندش شهیدش است، وی وقتی می‎خواهد درباره آخرین دیدارش با فرزندش صحبت کند اشک در چشمانش حلقه می‌بندد، به قاب عکس محمود که کنار اتاق روی میز قرار دارد نگاهی می‌کند و بغض گلویش را فرو می‌برد و می‌گوید: محمود چند وقتی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و همیشه عاشق شهادت بود اما روزی که برای خداحافظی با من آمده بود تا به افغانستان اعزام شود، انگار حس مادرانه‌ام چیز دیگری به من می‌گفت. احساس می‌کردم این آخرین دیدار من و محمود است، او را در آغوش گرفتم و بوسیدم، خیلی سعی کردم جلوی گریه‌ام را گرفتم و محمود را تا جلوی درب منزل بدرقه کردم و او را از زیر قرآن راهی کردم و امیدش را به خدا دادم.
مادر شهید صارمی افزود: روزی که خبر شهادت محمود رسید برایمان خیلی سخت بود، فرزندم، جگر گوشه‌ام غریبانه به شهادت رسیده اما افتخار می‌کنم که مادر شهید هستم و محمود به بزرگ‌ترین آرزویش که شهادت بود، رسید.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در 17 مرداد سال 77 در افغانستان به شهادت رسید و سالروز شهادت وی به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است تا باشد که خبرنگاران ما در شغل خبرنگاری خود از اخلاق و منش این شهید بزرگوار درس بگیرند.
منبع: بازتاب بروجرد
captcha