نام‌نویسی 4500 دانش‌آموز حافظ لرستانی در سامانه طرح ملی نور
کد خبر: 3624095
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
تقوی خبر داد:

نام‌نویسی 4500 دانش‌آموز حافظ لرستانی در سامانه طرح ملی نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای طرح ملی نور گفت: چهار هزار و‌ 500 نفر از دانش‌آموزان حافظ قرآن‌ کریم لرستان در سامانه طرح ملی نور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن‌کریم آموزش و پرورش لرستان با هدف تبيين وظایف و بررسی اهداف اين كميسيون و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذی‌ربط در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی امروز، هفتم مردادماه برگزار شد.
محمد تقوی، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت  آموزش و پرورش لرستان در این جلسه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور پیشبرد اهداف و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۸۹ منشور توسعه فرهنگ قرآن‌کریم را تصویب کرد که در این منشور تشکیل سه کمیسیون آموزش عمومی قرآن‌کریم زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن‌کریم زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری آمده است.
وی اهداف این کمیسیون را تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، توانایی خواندن قرآن‌کریم، توانایی و التزام و تدبر در قرآن، انس با قرآن عنوان کرد و افزود: در پی تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و لزوم توسعه آموزش عمومی قرآن‌کریم در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در فراگیری و انس با قرآن‌کریم در جامعه اسلامی، به‌منظور تعیین شاخص‌های مطلوب سواد قرآنی برای آحاد جامعه در ابعاد مختلف  دستگاه تعلیم و تربیت با تمام توان خود برای آموزش عمومی قرآن‌کریم به دانش‌آموزان وارد عمل شد.
تقوی اضافه کرد: در چشم‌انداز نظام آموزش عمومی قرآن‌کریم «نهادینه شدن فرهنگ انس با قرآن و تربیت دانش‌آموزان حافظ قرآن » و توانایی خواندن همراه با فهم و تدبر در قرآن یکی‌از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش تعیین شده که ضرورت دارد با هم‌افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این هدف حرکت شود .
وی در ادامه به وجود 15 دارالقرآن‌الکریم در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال‌تحصیلی گذشته 28 هزار دانش‌آموز از این مراکز استفاده کرده‌اند .  
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان به اجرای طرح ملی نور اشاره کرد و افزود: چهار هزار و  500 نفر از حفاظ قرآن‌کریم هم در سامانه طرح ملی نور ثبت‌نام کرده‌اند.
captcha