نظم مدیریت كشور به همكاری حوزه و دانشگاه است/ كمك به حزب‌الله، تأمین امنیت كشورمان است
کد خبر: 3615138
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
آیت‌الله خاتمی:

نظم مدیریت كشور به همكاری حوزه و دانشگاه است/ كمك به حزب‌الله، تأمین امنیت كشورمان است

گروه سیاست و اقتصاد: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه حوزه و دانشگاه دو بال ارتقای نظام هستند، گفت: نظم مدیریت کشور به همكاری این دو گروه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در جمع دانشجویان بسیجی دوره خط امام(ره) استان فارس با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال ارتقای نظام هستند و نظم مدیریت کشور به همكاری این دو گروه است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایی برای روحانیت نبود و در این رابطه هرچقدر کار فرهنگی عمیق صورت بگیرد کم است.

وی افزود: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دو خط و جریان در عرصه مدیریت کشور بوده و هر دوره یک اسمی داشته است که یک روز چپ و راست و روزی دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب اما محتوا مهم است نه اسم.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: زیربنای فکری مهم است و این‌ها را باید با جریانی که تمام اعتمادش به خدا و تکیه گاهش ذات مقدس ربوبی است و دیگری جریانی که اعتمادشان به غیر خدا بیشتر از خدا است.

خاتمی ادامه داد: از اوایل انقلاب یک جریان خوش‌بین به غرب بودند و فرهنگ غرب و... را جلوتر از مسلمانان می‌دیدند و چه بسا نماز شب هم می‌خواندند و تفکرشان تفکر غربی بود که این تربیت در آنها اثر گذاشته بود و این تفکر 38 سال قبل هنوز هم است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بارها بر ایمان به وعده‌های خداوند تاکید داشته‌اند، افزود: من هم به شما دانشجویان تاکید می‌کنم به وعده‌های خدا ایمان داشته باشید، حریم را برای خدا نگه دارید تا خداوند بن بستی نگذارد اما نه حریم یک هفته و یک ساله بلکه دائم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سند 2030 گفت: در متن سند2030 قصه‌هایی به عنوان روش آمده است که مقام معظم‌ رهبری می‌گویند از این‌ها باید چشم‌پوشی کنیم و این سند اصلاً قابل تفحص نیست.

خاتمی، ولایت فقیه را ستون فقرات نظام اسلامی عنوان كرد و گفت: اگر 4 اصل مربوط به ولایت فقیه شامل اصل سیاحت نظام، اصل ولایت فقیه، اصل جمهوریت نظام و اصل مذهب رسمی کشور بردارید، حکومت طاغوتی می‌شود.

وی همچنین لزوم هوشیاری در برابر فتنه یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری، فتنه را خط قرمز ما می‌دانند یعنی کسانی که در فتنه بودند پست کلیدی نباید داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کمک به حزب‌الله، حماس و... یک وظیفه شرعی و تامین امنیت کشور خودمان است و عقل می‌گوید در 2500 کیلومتری دشمن را زمین گیر کنید.

خاتمی با بیان اینکه امام راحل تا آخرعمرشان معتقد به مرگ بر آمریکا بودند، گفت: آمریکا مذاکره نمی‌خواهد بلکه سلطه می‌خواهد و می‌گوید بیایید صحبت‌های ما را بشنوید.

وی با بیان اینکه در رابطه با آمریکا به فرموده امام، آمریکا شیطان بزرگ است گفت: در این 38 سال آمریکا شیطان کوچک نشده بلکه شیطنت‌های آمریکا 38 برابر و نفودش 38 برابر کمتر شده است و این چهره عریان آمریکا است اما عده‌ای آمریکا را ارباب می‌دانند.

captcha