24 فروردین 96؛ زمان رونمایی کتاب «با نوای کاروان» در لرستان
کد خبر: 3584549
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

24 فروردین 96؛ زمان رونمایی کتاب «با نوای کاروان» در لرستان

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری لرستان از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «با نوای کاروان» در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه سال آینده با حضور صادق آهنگران در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان در جلسه تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری لرستان که چهارشنبه، ۲۵ اسفند برگزار شد، گفت: سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است این در حالی‌است که شهید آوینی از مؤسسان حوزه هنری بودند.
وی با اشاره به این‌که برنامه‌های حوزه هنری در هفته «هنر انقلاب اسلامی» به‌صورت جامع و در سطح استان‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه حوزه هنری لرستان در هفته هنر، رونمایی از کتاب «با نوای کاروان» با موضوع تحلیل موضوعی نوحه‌های دفاع مقدس است.
امیدی‌پور با اشاره به این‌که در مراسم رونمایی از کتاب «با نوای کاروان»، حاج صادق آهنگران حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: این کتاب یک کار پژوهشی است که به قلم آرش احمدی نوشته شده است.
رئیس حوزه هنری لرستان در تشریح موضوع کتاب با نوای کاروان عنوان کرد: در این کتاب سه مرحله با موضوع نوحه‌ها آمده است که مرحله‌ی اول آن مرحله‌ای مصیبت است که از اول دوره آل‌بویه شروع می‌شود، مرحله دوم آن نوحه‌های سیاسی است که از شروع مبارزات انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۴۲ آغاز می‌شود و مرحله سوم آن وجه حماسی نوحه‌ها است که از دوره دفاع مقدس آغاز می‌گردد.
وی با اشاره به این‌که جای بررسی نوحه‌های لری خالی است، تصریح کرد: مراسم رونمایی از کتاب «با نوای کاروان» با حضور کانون مداحان اهالی شعر و ادب و فرهنگ، ۲۴ فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.
امیدی‌پور تصریح کرد: برپایی نمایشگاه خیابانی آثار کاریکاتوریست بین‌المللی استان لرستان، آرش فروغی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین در فضای سبز میدان امام خمینی(ره) خرم‌آباد برپا می‌شود.
رئیس حوزه هنری لرستان گفت: در هفته هنر از خانواده شهید یخچالی اولین شهید انیمیشن‌ساز دفاع مقدس تجلیل خواهد شد، این در حالی‌است که دیدار پرسنل و هنرمندان حوزه هنری با نماینده ولی‌فقیه در لرستان از دیگر برنامه‌های حوزه هنری لرستان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.
وی افزود: اجرای نمایش خیابانی با عنوان نذر زینب به کارگردانی پژمان شاهوردی در خرم‌آباد و بروجرد و همچنین اجرای نمایش عاشقانه‌های دو هم خطی به کارگردانی پژمان باقری از دیگر برنامه‌های حوزه هنری لرستان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.
امیدی‌پور خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال آینده مجموعه‌ی کتاب عکس دفاع مقدس حسن مرادی خبرنگار لرستانی دفاع مقدس رونمایی می‌شود این در حالی‌است که در این کتاب با عنوان لحظه‌ها، ۱۰۰ فریم عکس از لحظه‌های دفاع مقدس را نمایش می‌دهد.
رئیس حوزه هنری لرستان افزود: آخرین آلبوم ایرج رحمان‌پور با عنوان ایل‌بار با تنظیم فرشاد سیفی تا پایان سال‌جاری رونمایی خواهد شد این در حالی‌است که از اولین آلبوم مهران غضنفری با عنوان «هاوارماه» اردیبهشت سال آینده رونمایی می‌شود که در این آلبوم یک موضوع دینی با عنوان ضامن آهو و یک موضوع ملی با عنوان خلیج‌فارس ارائه شده است.
captcha