هجرت امام رضا(ع) تا مشهدِ امروز در نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی»
کد خبر: 3568520
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

هجرت امام رضا(ع) تا مشهدِ امروز در نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی»

گروه اجتماعی: نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی به‌مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در مشهد برپا می‌شود که در آن روایتی از هجرت امام رضا(ع) تا مشهدِ امروز برای بازدیدکنندگان بازگو می‌شود.

هادی حاجی‎زاده، دبیر اجرایی نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: این نمایشگاه به مناسبت دهه فجر از 12 تا 22 بهمن‌ماه در دو بخش صبح و عصر برگزار می‌شود.
حاجی‌زاده بیان کرد: نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی به منظور آشنایی با تحولات شهر مشهد از زمان هجرت امام رضا(ع) تا مشهدِ امروز در بخش‌های مختلفی برپا می‌شود که بازدیدکنندگان هنگام ورود به نمایشگاه، وارد محوطه‌ای با عنوان «گذر تاریخ» می‌شوند.
وی با اشاره به آغاز بخش «گذر تاریخ» با روایتی از هجرت امام رضا(ع) به مشهد، بیان کرد: شرایط دوران مشروطه، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و در نهایت مشهد امروز از دیگر موضوعات درنظرگرفته شده برای این نمایشگاه است.
دبیر اجرایی نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی با بیان اینکه گذر تاریخ با حضور هنرمندان به مخاطب ارائه می‌شود، ابراز کرد: علاوه بر این، در بخشی از نمایشگاه، فیلم‌های قدیمی از مشهد پخش می‌شود که تعدادی از آن‌ها تاکنون اکران نشده است و 80 هنرمند نیز به صورت زنده نمایش‌هایی را برای مردم اجرا می‌کنند.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی، هر منطقه شهرداری به معرفی ظرفیت‌های منطقه خود در موضوع خاصی اشاره می‌کند، عنوان کرد: منطقه یک شهرداری مشهد در خصوص سلامت و پزشکی، منطقه دو در موضوع کارآفرینی و کتابخوانی، منطقه سه در خصوص ازدواج آسان، منطقه چهار با موضوع پشتیبانی از جنگ، منطقه پنج با محوریت مدافعان حرم، منطقه شش درخصوص فعالیت جهادی، منطقه هفت در موضوع جهاد خدمت به زائران و منطقه هشت با موضوع رخدادهای مهم انقلاب، برنامه‌هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند.
حاجی‌زاده اظهار کرد: منطقه 9 در خصوص وقف، منطقه 10 با موضوع جوان انقلابی دیروز، جوان انقلابی امروز، منطقه 11 با محوریت فرهنگ شهروندی، منطقه 12 در موضوع سبک زندگی و منطقه 13 در خصوص رزق حلال و بازار اسلامی برنامه‌هایی را در موضوعات بیان‌شده تدارک دیده‌اند.
وی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های تئاتر به‌گونه‌ای است که مردم به‌صورت کاملاً ناگهانی درگیر آن‌ها می‌شوند، بدین شکل که در حین بازدید، ناگهان تظاهراتی شکل گرفته و درگیری صورت می‌گیرد؛ در این بخش دقیقاً مردم شاهد وقایع دوران انقلاب خواهند بود.
دبیر اجرایی نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی ابراز کرد: در این نمایشگاه، ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات و بانوان نمونه در حوزه‌های مختلف به مخاطبان معرفی می‌شوند تا الگوی مردمی برای عموم باشند.
وی با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه برای تشکل‌ها و مساجد رایگان است، تصریح کرد: فضای نمایشگاه بالغ‌ بر 10 هزار مترمربع است که به دو قسمت اصلی تقسیم‌ شده است، 17 محوطه نیز پیش‌بینی‌شده که هرکدام روایت‌گر بخشی از تاریخ مشهد است.
captcha