اجرای عملیات ساخت 220 مسجد در پایتخت/ 4 هزار باب در دست ساخت
کد خبر: 3516894
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
شایسته خبر داد:

اجرای عملیات ساخت 220 مسجد در پایتخت/ 4 هزار باب در دست ساخت

گروه جامعه: مدیرعامل خیرین مسجد‌ساز با اشاره به ساخت 4 هزار مسجد در کل کشور، از نیاز تهران به مسجد گفت و افزود: برآورد ما در رابطه با نیاز تهران، حدود 400 مسجد است که از این تعداد 220 مورد زمین شناسایی و عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

مجید شایسته، مدیرعامل خیرین مسجد‌ساز در‌گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جایگاه مسجد و مسجدسازی و تاثیر آن در ترویج فرهنگ اسلام، گفت: ما هر چه داریم از مکتب و دین اسلام است که از طریق مساجد به ما رسیده است. اما متاسفانه امروزه مناطق، شهر و روستا‌های پر جمعیتی هستند که مسجد در آنها وجود ندارد، لذا با توجه به این موضوع مجمع خیرین مسجد‌ساز با همراهی خیرین و شناسایی آنها راه‌اندازی و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

درحال حاضر 4 هزار مسجد در دست ساخت است

وی در ادامه از تعداد مساجد در حال ساخت این مجع در کشور خبر  داد و گفت: درحال حاضر نزدیک به 4 هزار مسجد در کل کشور، در دست ساخت است که با کمک و حمایت ارگان‌ها، سازمان‌های مختلف و خیرین محترم دنبال می‌شود. ضمن این کار برخی از موسسات خیریه نیز در استان‌های مختلف کشور به صورت خود‌جوش درحال فعالیت هستند که ما هنوز به آنها دسترسی نداریم و ‌آنها نیز علاقه‌مندی به عنوان کردن فعالیت‌های خود ندارند.

شایسته با بیان اینکه در حوزه خیرین مسجد‌ساز، بیشتر افراد علاقه ندارند که نام، نشان و یا اثری از آنها در ساخت مسجد باشد، افزود: ‌بیشتر این افراد تاکیدشان این است که‌ ساخت مسجد و امثال این کارها باقیات و صالحات است، لذا علاقه‌ای به انتشار نامشان و درج آن در فهرست خیرین ندارند. البته این موضوع باعث شده است کار ما در جمع‌آوری اطاعات دقیق از خیرین و ساخت و سازهای مساجد‌ مشکل‌ ‌ شود.

ما از خیرین پول دریافت نمی‌کنیم

مدیرعامل خیرین مسجد‌ساز در پاسخ به سوالی مبنی بر مبلغ کمک‌های خیرین در حوزه مسجد‌سازی در سال‌های اخیر، گفت: مبنای ما در این حوزه این است که از خیرین پول دریافت نمی‌کنیم، بلکه خیرین را به هیئت امنایی که در مساجد شناسایی شده‌اند وصل می‌کنیم و تلاشمان این است که بتوانیم هزینه‌های اندک افرادی که برای احداث مسجد کنار گذاشته‌اند جمع‌آوری کنیم. البته افرادی راهم که توانایی احداث یک مسجد و بالاتر را به صورت کامل دارند به هیئت امنای مساجد معرفی می‌کنیم. بر این اساس در حوزه مالی ورود زیادی نمی‌کنیم و خود خیرین محترم این کار را به جلو می‌برند.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین مسجدساز تنها نظارت می‌کند تا کار با کیفیت لازم و به درستی به انجام برسد. لذا به جهت وجود تفاوت‌ و فعالیت‌های مختلف این امکان وجود ندارد که بخواهیم رقم مشخصی را در این حوزه اعلام کنیم، ولی باید گفت که رقم بسیار قابل توجهی توسط خیرین، سازمان‌ها و نهادها هزینه شده است.

به دنبال حداقل شدن کمبود‌های مساجد هستیم

شایسته گفت: ما هیچ‌ زمانی به‌دنبال جمع‌بندی نبوده‌ایم و به دنبال این هستیم که کمبود‌های مساجد به حداقل خود برسد. فعالیت در حوزه مسجد به دلیل نگاه مذهبی و خانه خدا بودن بسیار خاص است و بسیاری از خیرین در این حوزه نه تنها دوست ندارند که نامی از آنها باشد بلکه میزان هزینه‌کرد خود را هم به دلایلی دوست ندارند اعلام کنند و از این جهت با سایر حوزه‌ها متفاوت است.

نیاز فعلی تهران به مسجد 400 باب است

مدیرعامل خیرین مسجد‌ساز در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامت صورت گرفته برای رفع کمبود مسجد در تهران، گفت: آنچه که ما از نیاز تهران به مسجد برآورد کرده‌ایم  چیزی حدود 400 مسجد است. از این تعداد تاکنون 220 مورد زمین شناسایی و عملیات اجرایی آنها شروع شده و برای الباقی این تعداد در حال شناسایی زمین هستیم.

وی با تاکید بر توجه خیرین به اهدای زمین به‌عنوان نیاز فعلی مسجد‌سازی، افزود: اگر بتوانیم زمین را شناسایی کنیم کار عمده را پیش‌برده‌ایم. البته در این حوزه شهرداری تهران و شورای شهر نیز قبول مسئولیت کرده و ورود داشته‌اند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحسین موسوی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۷ - ۰۲:۴۲
0
0
سلام من کاشی ساز سنتی هستم اگه کاری دارید یا کمکی در این زمینه بتونم بکنم در خدمتم
captcha