مساجد صاحب بانک می‌شوند
کد خبر: 3513559
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

مساجد صاحب بانک می‌شوند

گروه جامعه: مدیر‌عامل مجمع خیرین مسجد‌ساز با اشاره به راه‌اندازی بانك اطلاعات مساجد گفت: این بانک اطلاعات به جهت شناسایی مناطق ضعیف از لحاظ مسجد و همچنین دریافت تمامی اطلاعات مناطق كشور كه نیازمند مسجد هستند، از سال‌های گذشته به همت مجمع خیرین مسجد‌ساز ایجاد شد‌.

مجید شایسته، مدیرعامل مجمع خیرین مسجد‌ساز در‌ گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری ‌چندین سال است که به کمبود مسجد در کشور تاکید می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به این مسئله مجمع خیرین مسجد‌ساز کار خود را شروع کرد و به نحو مطلوب هم در حال حرکت و پیش‌روی هدف خود است.

وی با اشاره به تهیه بانك اطلاعات مساجد در سال جاری ‌‌گفت: این بانک اطلاعات به جهت شناسایی مناطق ضعیف از لحاظ مسجد و همچنین دریافت تمامی اطلاعات مناطق كشور كه نیازمند مسجد هستند، از سال‌های گذشته به همت مجمع خیرین مسجد‌ساز ایجاد شد‌ و در سال جاری به اتمام خواهئ رسید. از طریق این سامانه تمامی ‌مناطق کشور كه نیازمند مسجد هستند ‌شناسایی و بر اساس آن مسجدسازی انجام خواهد شد.

شایسته ادامه داد: در این طرح، آمایش مساجد در تهران به پایان رسیده و مناطق مختلفی كه نیازمند مسجد هستند، شناسایی شده‌اند، تا مسجد به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد. در حال حاضر آمایش مساجد در كشور در دست بررسی است تا كمبود مسجد نیز در كشور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مسجد‌ساز افزود: مقرر شد در کلان شهرها، همچون تهران طرح آمایش مساجد تهیه شود که بر اساس آن مناطق نیازمند به مسجد شناسایی و به همت خیرین، شورای اسلامی شهر و شهرداران کلان شهر‌ها این کمبود در سایر شهرها نیز تاحدی جبران شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده شاهد رفع تمامی کمبود‌های مساجد در نقاط مختلف کشور باشیم، گفت: به‌دنبال جمع‌آوری ارقام و اطلاعات مساجدی که در نقاط مختلف ایران با کمک خیرین در حال ساخت است، هستیم. امیدوارم بتوانیم بانک اطلاعاتی ‌در این زمینه‌ هم تهیه کنیم. ‌چون این کار دشواری‌های خاص خودش را دارد تاکنون به پایان نرسیده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم در نیمه اول سال جاری این کار را به پایان برسانیم و تلاشمان هم در این جهت است. لذا با توجه به پراکندگی اطلاعات و آمارهای مربوطه که توسط موسسات مختلف ایجاد شده، برای رسیدن به یک نتیجه دقیق نیازمند وقت بیشتری در این زمینه هستیم.

مدیر‌عامل خیرین مسجد‌ساز افزود: امیدوارم بتوانیم در استان‌های‌ همدان و فارس مجمع را همچون استان گیلان و اصفهان راه‌اندازی ‌کنیم. البته به دلیل ایجاد علاقه‌مندی ایجاد شده امیدوارم بتوانیم در سایر مراکز استان‌ها نیز این مجامع را ایجاد کنیم. اگر ‌این مجامع ‌در موقعیت استانی ایجاد شود، نظارت دقیق‌تر و  کمک‌های جدی‌تری را از مردم خود استان‌ها‌ی مربوطه شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه بیان كرد: در استان کرمانشاه نیز چندین جلسه برگزار شد تا بتوانیم در این شهر مجمع ایجاد شود و مشکل کمبود مساجد به حداقل برسد. برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا با هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط و خیرین مسجدساز، ساخت مسجد در كشور دنبال شود و مساجد نیمه تكمیل در مناطق كشور به بهره‌برداری برسند.

مدیر‌عامل خیرین مسجد‌ساز با اشاره به گسترش دفاتر مجمع خیرین مسجد‌ساز در سال ۹۵ گفت: تلاش داریم در سال جاری تعداد دفاتر مجمع خیرین‌ مسجدساز را به 15 دفتر افزایش دهیم و با توجه به اینكه د‌رحال حاضر سه دفتر در استان‌ها ایجاد شده است، ۱۲ دفتر دیگر این مجمع در دیگر استان‌ها به بهره‌برداری برسد و ‌مابقی دفاتر مجمع خیرین مسجد‌ساز در سال 96 به بهره‌برداری برسند.

captcha