اجرای طرح تلاوت نور در 413 مسجد کردستان
کد خبر: 3463177
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

اجرای طرح تلاوت نور در 413 مسجد کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان از اجرای طرح تلاوت نور در 413 مسجد کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از اجرای طرح تلاوت نور در 413 مسجد کردستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به طور مداوم هر ساله در سطح مساجد استان برگزار می‌شود.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح به طور همیشگی یک صفحه قرآن با حضور شرکت‌کنندگان قرائت و به وسیله مربی یا امام جماعت ترجمه و تفسیر می‌شود.
گلباغی با اشاره به تشکیل حلقه‌های تفسیر قرآن در سطح مساجد اعلام کرد: هر روز بعد از نماز مغرب و تا زمان عشاء یک جزء قرآن کریم با حضور اقشار مختلف قرائت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در هر مسجد دو مربی قرآن فعالیت دارند، عنوان کرد: با توجه به استقبال گرم مردم در تعدای از کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد هفت مربی قرآن مشغول آموزش قرآن هستند.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان بیان کرد: استقبال از این طرح در سطح مساجد بسیار مطلوب بوده است و هر روز استقبال گروهی از این طرح دارند.
فعالیت 826 مربی قرآن در کانون‌های مساجد
وی ادامه داد: در مجموع 826 مربی قرآن دوره دیده با کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان همکاری دارند و در تعدادی از مساجد نیز مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کنند.
گلباغی مساجد را اولی پایگاه اسلام دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز ابتدا در مساجد شکل گرفت و به واسطه همین امر به پیروزی رسید.
وی ادامه داد: استمرار، حفاظت، ترویج و توسعه هر چه بیشتر انقلاب اسلامی نیز در مساجد ممکن می‌شود، در این راستا نباید اجازه دهیم احزاب و NGO ها و مؤسسات قرآنی از مساجد فاصله بگیرند چراکه این امر خطری برای ما محسوب می‌شود.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان افزود: مسئولان باید با دقت و تجدید نظر از این امر جلوگیری کنند و مساجد را به مکانی برای انجام بیشتر امور قرار دهند.
وی امام جماعت را مهم‌ترین رکن مساجد دانست و افزود: کلیه فعالیت‌های شکل گرفته شده در مساجد توسط امام جماعت انجام می‌شود.
گلباغی امامان جماعت را کلیددار مساجد عنوان کرد و یادآور شد: رمز موفقیت هر مسجد به امام جماعتش است.
captcha