تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران تازگی ندارد
کد خبر: 3445953
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
آیت‌الله خاتمی:

تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران تازگی ندارد

گروه سیاسی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آمریکا از اول انقلاب درصدد نفوذ در ایران بود و گاه با استفاده از چهره‌هایی همانند بنی‌صدر تلاش می‌کرد تا در مسیر پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی خلل ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته، 17 آبان در مراسم یادواره شهدای شهرستان دلیجان که در مصلی بقیه‌الله این شهرستان برگزار شد با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی و تأثیرگذاری آن در سطح منطقه گفت: این قدرت حاصل ایثارگری‌های شهیدان از انقلاب تا امروز است.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون دشمنان نظام جمهوری اسلامی توطئه‌های زیادی را علیه نظام برنامه‌ریزی کرده‌اند که با رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هوشیاری و همراهی مردم در رسیدن به اهداف شوم و پلید خود ناکام مانده‌اند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: به راه انداختن جنگ 8 ساله، حمایت از گروه‌های تروریستی، تلاش در جهت اختلاف‌افکنی قومی و مذهبی بخشی از این توطئه‌هاست، طی 5 سال گذشته استکبار جهانی با وضع تحریم‌های بی‌سابقه درصدد فشار بر ملت ایران برآمدند تا بدین وسیله مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند اما با مقاومت و پایداری مردم مثل گذشته شکست خوردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ آمریکا ادامه داد: دشمن از اول انقلاب در صدد نفوذ بوده است و گاه با استفاده از چهره‌هایی همانند بنی‌صدر تلاش می‌کرد تا در مسیر پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی خلل ایجاد کند.

آیت‌الله خاتمی در پایان افزود: البته آمریکا در برابر تلاش‌های خود برای نفوذ در نظام اسلامی در اوایل انقلاب با بصیرت ملت ایران مواجه شد و پاسخ دندان‌شکنی دریافت کرد، اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی نشان‌گر این تلاش برای نفوذ در عرصه‌های مختلف است.

یادآور می‌شود؛ مردم ولایت‌مدار شهرستان دلیجان 200 شهید و صدها جانباز و آزاده در راه استقلال و آزادی ایران اسلامی اهداء کرده است.

captcha