تجمع رهروان زینبی(س) در کاشان برگزار شد
کد خبر: 3399501
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

تجمع رهروان زینبی(س) در کاشان برگزار شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: تجمع رهروان زینبی(س) ویژه بانوان و عزاداران حسینی(ع) و رهروان حضرت زینب(س) در چهار بقعه متبرکه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، جعفر جنتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مراسم امروز در آستان مقدس سلطان امیراحمد(ع)، آستان مقدس علی بن باقر(ع)، امامزاده قاسم و امامزاده احمد(ع) با حضور سوگواران حضرت زینب(س) و با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه کاشان برگزار شد.
وی افزود: در این تجمع که ویژه بانوان برگزار شد، بانوان و دوستداران و ادامه دهندگان راه حضرت زینب(س) به سوگ نشستند و با عزاداری و سردادن ندای لبیک یا زینب(س) و «هیهات مناالذله» با ام المصائب تجدید میثاق کردند.
حجت الاسلام جنتی گفت: در این همایش ها بانوان و رهروان زینبی میثاق نامه که با همین مضمون تهیه و نصب شده بود را امضاء کردند و دل نوشته های خود را برای آن حضرت به ثبت رساندند.
براساس این گزارش، متن میثاق نامه ای در این همایش قرائت شد به شرح زیر می باشد.
زینب !ای مظهر صبر و استقامت! ای روح ایمان! ای  رسول کربلا!
زمانی که دشمنان با خباثت خود حادثه‌ی عظیم عاشورا را رقم زدند و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را به شهادت رساندند، رسالت شما نیز آغاز گردید. رسالتی که حقیقتاً تکمیل‌کننده‌ی قیام عاشورا بوده و چه زیبا سرود:
سرّ نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود           
کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود
اگر نبود خطبه ‌های حماسی و آتشین شما، جریان عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد. روشنگری ‌های شما بود که فریب خوردگان دنیای پر از مکر و نیرنگ را بیدار نمود و لرزه بر اندام یزیدیان افکند.
ای بانوی حیا و عفت، سخنرانی‌های حیدرگونه‌ی شما، یاوه‌گویی‌های دشمنان را خنثی نمود و آیندگانی که با دیده انصاف به وقایع عاشورا می‌نگریستند را هدایت نمود. چه زیبا در مقابل طعنه‌ دشمنان، حادثه عاشورا را به تصویر کشیدی و فرمودی «ما رایتُ الا جمیلا»؛ جز زیبایی چیزی ندیدم .ای بانوی صبر! مصائب و سختی های عاشورا را چه زیبا تحمل کردید؛ چون رضای حق را در آن دیدید و این درسی بود برای همه‌ انسان‌ها در طول تاریخ بشریت که باید در سختی ها صبور بود.
بانوی صبر و استقامت!
ما نیز با سر دادن شعار«لبیک یا زینب» اعلام می داریم: مادران و خواهران شهدا از شما آموخته اند که چگونه صبر زینبی داشته باشند. آنان از شما یاد گرفتند که برای حمایت از ولایت حتی باید از فرزند نیز گذشت و میوه دل خود را فدایی رهبر نمود. مادران شهدا از شما آموخته اند که باید صدای حقانیت شهدا را به گوش عالمیان برسانند و نگذارند که خون شهدا پایمال شود.
زنان میهمن اسلامی می‌دانند که بانویشان غصّه‌ حفظ حجاب دارد. شما و دیگر بانوان عاشورایی در سخت ترین شرایط، حفظ حجاب را به عنوان اصل اساسی حرکت و قیام سیدالشهدا علیه السلام مطرح کردید و برای حفظ آن حتی کتک خوردید.
و اینک ما بانوان ایران اسلامی با شما عهد می بندیم که برای حفظ حجاب تلاش نمائیم و تا پایان جان حافظ فرهنگ عفاف و حجاب باشیم. ای بزرگ بانوی عاشورا، مقتدای ما تویی و از این رو با تو عهد می بندیم، که زینب گونه بر سر آرمانهای مان بمانیم.ما زنان حیا را از شما آموخته ایم و عهد می بندیم که همواره با حیایی زینب گونه زندگی نماییم.

همانطور که شما، ندای «هیهات منّا‌الذله» مولای خود را شنیدید و زیر بار ظلم و ستم دشمنان نرفتید، و حتی در سخت ترین شرایط اسارت، ذلت را نپذیرفتید، ما بانوان نیز این شعار را سر می‌دهیم که:«هیهات منّا‌الذله»
شما همیشه در طواف ولایت بودید و تا آخرین نفس، زندگیتان بر محور ولایت می چرخید، ما نیز عهد
می بندیم که همواره با ولایت باشیم و گوش به فرمان ولی زمان خود، «امام خامنه ای مد ظله العالی» بسپاریم.زنان ایران اسلامی با شما عهد می بندند که پاسدار خون شهدا بوده و از آرمانهای آنان با جان و دل محافظت نمایند.
اکنون که دشمنان اسلام عزیز با تمام توان سعی در القاء تفکرات انحرافی و دور نمودن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی دارند، با شما عهد می بندیم که نگذاریم لحظه ای فرهنگ غلط و نامانوس غرب ما را از مسیر اهل بیت علیهم السلام دور نموده و بنیان خانواده ها را به تزلزل بکشاند.
یکی از دستورات مهم دین مبین اسلام، توجه به روش های صحیح در تربیت فرزندان می باشد. تربیتی بر محور قرآن و اهل بیت علیهم السلام. بانو! مادران ایران اسلامی با شما عهد می بندند همچون شما، فرزندانی قرآنی و ولایی تربیت نمایند.

captcha