همایش «پدران آسمانی» در گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 3252597
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

همایش «پدران آسمانی» در گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش «پدران آسمانی» با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا، عصر یکشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌مناسبت ایام ولادت باسعادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر، همایش پدران آسمانی با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا، عصر یکشنبه، 13 اردیبهشت در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد برگزار شد.

در این همایش، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، گفت: شهدا بالاترین مقام و عزت را برای خود کسب کردند.

وی با بیان این‌که امام علی(ع) اسوه شجاعت، رشادت و پهلوانی بوده است، افزود: امام علی(ع) همچنین اسوه عدالت و حفاظت و حراست از بیت‌المال است.

روشنی با بیان این‌که مقام و منزلت امام علی(ع) در ذهن نمی‌گنجد، اظهارکرد: شهدای ما از سیره امام علی(ع) پیروی کردند و به نائب امام زمان لبیک گفتند.

وی با بیان این‌که شهدا با بصیرت مسیر شهادت را برگزیدند، عنوان کرد: اما شهدا عاشقانه پا در میدان دفاع از حق گذاشتند و جان خود را در این مسیر از دست دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: همه شهدا همت‌شان عالی بود و باعث ترقی آن‌ها شد.

وی با بیان این‌که شهدا در مسیر امام علی(ع) قدم نهادند، گفت: شهدا برای این‌که بشر از مسیر انسانیت منحرف نشود، امر به معروف می‌کردند.

روشنی با بیان این‌که شهدا اسیر شهوت نشدند، اذعان کرد: شهدا، وصیت‌نامه‌های آن‌ها و خاطرات و آثار به‌جای مانده از آن‌ها سرمایه‌ای بزرگ برای مردم هستند.

وی با تأکید بر ضرورت صیانت از فرهنگ شهادت، اظهار کرد: برای حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
روشنی باید با هم‌دلی و هم‌زبانی و تلاش مضاعف تلاش کنیم در حد توان به اهداف شهدا عمل کنیم و در مسیر شهدا گام برداریم.

captcha