ملت ایران موضع ولایت‌مداری خودرا به‎ جهان رساند/ بیعت و اتمام‌حجت؛ پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن
کد خبر: 2838014
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
آیت‌الله خاتمی:

ملت ایران موضع ولایت‌مداری خودرا به‎ جهان رساند/ بیعت و اتمام‌حجت؛ پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن

گروه اجتماعی: امام جمعه تهران با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در طول ۳۶ سال گذشته، برکات ولایت فقیه را دیده‌اند، اظهار کرد: ملت ایران واقف هستند که اصل رکین این انقلاب ولایت فقیه بوده و هست؛ لذا آمده‌اند تا بگویند حرف ما حرف ولایت و موضع ما موضع ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه تهران امروز، 22 بهمن در اجتماع با شکوه مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن تبریز، این حضور پرشور و شعور را رزمایش و مانور عظیمی ازسوی ملت ایران دانست و اظهار کرد: ملت شهیدپرور و همیشه درصحنه ایران با این حضور نشان دادند که همان ملتی که 36 سال قبل انقلاب کردند، امروز نیز با حضور خود تا آخرین نفس پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: زبان از تشکر این حضور ملی عاجز است، جشن 22 بهمن، جشن ملی به معنای دقیق کلمه است همه با سلایق و اندیشه‌های مختلف آمدند و حرف اول و آخر این حضور مردمی در این راهپیمایی بیعت و اتمام حجت بود.

معنای این راهیپمایی دل‌دادگی مردم به دین و پیغمبر اکرم(ص) است
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این مردم برای بیعت با اسلام و دین و مکتب اینجا حاضر شده اند، ادامه داد: این مردم در لبیک به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی که فرموده بود «تمام مقصد ما مکتب ماست و دین و مکتب جدا نخواهند شد» آمده‌اند، معنای این راهیپمایی نیز این است که ما دل‌داده دین و پیغمبر اکرم(ص) هستیم و یک‌صدا می‌گوییم «لبیک یا رسول‌الله».

وی اضافه کرد: بیعت دیگری که این حضور مؤید آن بود، بیعت با دین و کشور اسلامی است، این حضور و این اجتماع یعنی اینکه کشور اسلامی و اجرای احکام اسلامی خواسته مردم است. بیعت با ولایت نیز یکی دیگر از دستاوردها و اهداف این حضور است، همه مردم برکات ولایت فقیه را دیده‌اند، در طول 36 سال گذشته، اصل رکین این انقلاب ولایت فقیه بود است و مردم آمده‌اند تا بگویند حرف ما حرف ولایت و موضع ما موضع ولایت فقیه است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: تکرار شعار «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» یعنی بیعت با ولایت فقیه؛ یعنی خارجی‌های مغرض و ناآگاهان داخلی بدانند، جان و گوشت این ملت با ولایت فقیه است و از ولایت فقیه جدا نخواهد شد و تائید این ادعا شعار «ما همه سرباز توأییم خامنه‌ای، گوش به فرمان توأییم خامنه‌ای» است.

وی اظهار کرد: بیعت با شهیدان نیز پیام دیگر این حضور است، این مردم آمده‌اند تا بگویند شهیدان عزیز پیرو راهتان هستیم و راه شما را دنبال خواهیم کرد و به طور قطع روح بلند شهیدان نیز در این راهپیمایی با شکوه حضور دارد.

مردم با حضور خود متن اصلی راهپیمایی 22 بهمن را نگاشتند
وی گفت: ای مردم، شما با حضور خود متن راهپیمایی را نوشتید و بنده این حضور را تبیین می‌کنم. این حضور با چند مخاطب نیز اتمام حجت داشت، دنیا با ایران اسلامی طرف است، چون می‌داند که ایران ما بمب اتم ندارد، ایران ما پرچم اسلام را در دنیا به اهتزاز درآورده و ایران ما اسلام را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دنیای استکبار برای مقابله با اسلام خیز گرفته و با اسلام طرف شده و آذربایجانی‌های غیور که عشق‌شان به کشور و ولایت فقیه را با حضور خود در این راهپیمایی در عمل نشان دادند، اتمام حجتشان این است که تا آخرین قطره خون خود از ایران اسلامی دفاع خواهند کرد.

امام جمعه تهران یادآور شد: در روزهای اخیر مسئولان آمریکا لگدپراکنی‌های زیادی کرده‌اند و در پی تحقیر ملتی هستند، در حالی که شما با حضور خود در این راهپیمایی با آنها اتمام حجت کردید که «شما توان تحقیر این ملت را ندارید.» استکبار جهانی نمی‌داند که این ملت درس غیرت را از حسین(ع) آموخته‌اند و شعارش این است «هیهات من الذلة».

نشاط ملت ایران در جهاد، در حضور و در صحنه بودن است
وی ادامه داد: دشمنان با اعمال تحریم‌ها می‌خواهند، ملت ایران را خسته کنند، ولی ملت بزرگ ایران دشمنان خود را خسته می‌کند و خسته کرده است و خود هیچ‌گاه خسته نشده است؛ چراکه نشاط ملت ایران در جهاد، در حضور و در صحنه بودن است و این شعار جلوه ویژه حضور ایرانی است «ما زنده از آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست».

خاتمی در ادامه سخنان خود گریزی نیز به مذاکرات هسته‌ای داشت و گفت: مذاکرات هسته‌ای اکنون به بخش حساس خود رسیده است، چرا که 1+5 به ویژه آمریکا در پی فریبی بزرگ بود، آنها می‎خواستند در 2 مرحله توافق کنند، ابتدا در خصوص کلیات برنامه هسته‌ای ایران به توافق برسند و سپس به جزئیات آن و لغو تحریم‌ها بپردازند.

رهبری در روند مذاکرات هسته‌ای توطئه آمریکا را برملا کرد
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آگاهی مقام معظم رهبری از توطئه‌های آنها و تأکید ایشان بر توافق یک مرحله‌ای و لغو یکباره تحریم‌ها، موضوعی بود که حیله و نیرنگ آمریکایی را برملا کرد.

وی گفت: آگاهی و هشدار مقام معظم رهبری نشان داد که آمریکا پای قول و قرار خود نایستاده و می‌خواهد در مرحله اول به اهداف خود برسد و در مرحله دوم کارشکنی کند.

وی افزود: این حضور باشکوه مردم تبریز و آذربایجان شرقی نشان داد که آذربایجان شرقی در همه عرصه‌ها یکپارچه مطیع ولایت است و این شعار را سر می‌دهند که «ما همه سرباز توأییم خامنه‌ای، گوش به فرمان توأییم خامنه‌ای».

تهدید ایران به جنگ نظامی احمقانه‌ترین روش آمریکاست
آیت‌الله خاتمی با انتقاد از احمقانه‌ترین روش آمریکا در قبال ملت ایران اظهار کرد: آمریکا احمقانه‌ترین روشی که چند سال است در قبال ایران پیش گرفته، این است که مدام ملت بزرگ ایران را تهدید می‌کند و می‌گوید، همه گزینه‌ها روی میز است و ملت ایران را از حمله نظامی می‌ترساند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها در خصوص این روش احمقانه‌شان در قبال ایران گفت: بیچاره‌ها! شما در 8 سال دفاع مقدس گزینه نظامی را روی میز آوردید و با ملت ایران جنگیدید ولی در پایان این ایادی شما بودند که شکست‌خورده و سر خورده، صحنه را ترک کردند.

ماندگاری و پویایی این نظام تا حاکمیت مهدی موعود(عج) ادامه خواهد داشت
وی یادآور شد: اینها با گذشت 36 سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که ملت ایران، ملتی مبارز است، ملتی است که آینده خودش را ساخته و خواهد ساخت و آینده‌اش روشن است.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 و بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به کشور؛ در خرداد سال 1343 نوید داده شده بود و ماندگاری و پویایی این نظام تا حاکمیت مهدی موعود(عج) ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود در پایان این اجتماع عظیم قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن تبریز قرائت شد.

captcha