فعاليت‌های قرآنی، محوری‌ترين هدف كانون‌های مساجد است
کد خبر: 2346624
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶

فعاليت‌های قرآنی، محوری‌ترين هدف كانون‌های مساجد است

گروه سياسی و اجتماعی: مسئول انجمن قرآن اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گيلان گفت: محوری‌ترين فعاليت‌های كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تابستان، فعاليت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه گيلان، نادر حسينی، مسئول انجمن قرآن اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گيلان، در مراسم افتتاحيه طرح اوقات فراغت تابستان 91 كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گيلان، كه عصر روز گذشته،24خردادماه، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبيا(ص) برگزار شد، اظهار كرد: محوری‌ترين فعاليت‌های كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تابستان، فعاليت‌های قرآنی است.
وی افزود: دبيرخانه كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گيلان فعاليت‌های زيادی را در طول سال دنبال می‌كند و با توجه به كمبود بودجه سعی می‌كند اين برنامه‌ها را به شكل استانی و ملی اجرا كند.
حسينی، تصريح كرد: يك كلاس موفق سه محور دارد، اول از همه يك مربی توانمند است و در كنار آن برنامه‌ريزی اصولی و امكانات لازم. اگر اين سه محور كنار هم قرار بگيرند يقينا موفق خواهيم بود.
وی برنامه‌های تابستان امسال انجمن را برشمرد و ادامه داد: مسابقات قرآنی برای جوانان و نوجوانان ويژه مساجد استان گيلان، طرح تلاوت نور كه بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد اجرا خواهد شد و تدبر در قرآن از جمله اين برنامه‌ها است.
حسينی، با بيان اين مطلب كه تربيت مربی قرآن از بحث‌های مهم است تاكيد كرد: اگر هر مسجد يك مربی قرآن داشته باشد، قطعا انس با قرآن بيشتر خواهد شد. ما بايد نيروهايی را آماده كنيم تا در مسجد محل‌شان مربی قرآن باشند و در مباحث قرآنی در سطوح مختلف كارها را دنبال كنند.
مسئول انجمن قرآن اداره‌كل ارشاد اسلامی استان گيلان خاطرنشان كرد: ما شبانه‌روز در خدمت مردم هستيم تا امكانات و خدماتی را كه دبيرخانه فراهم می‌كند در اختيار عموم قرار دهيم.
captcha