ويژه برنامه‌های شبكه تهران در ماه رمضان اعلام شد
کد خبر: 2161519
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰

ويژه برنامه‌های شبكه تهران در ماه رمضان اعلام شد

شبكه تهران سيما در ماه مبارك رمضان ويژه برنامه‌های مختلفی را به روی آنتن می‌برد.



خبرگزاری فارس:
به گزارش خبرگزاری فارس ويژه برنامه‌های شبكه تهران سيما در ماه مبارك رمضان به شرح زير است:

**آبی آسمانی
ويژه برنامه " آبی آسمانی " به صورت توليدی و با هدف آشنايی هر چه بيشتر خانواده‌ها به ويژه نسل جوان با زندگی فردی و اجتماعی الگوهای موفق در جامعه و با حضور در متن زندگی آنان به تعداد 30 برنامه 35 دقيقه‌ای به مناسبت ايام مبارك ماه رمضان در گروه فرهنگ و معارف شبكه تهران تهيه شده است، اين برنامه در ايام رمضان هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 13:25 دقيقه پخش می‌شود. تهيه‌كننده اين برنامه فرزاد خدارحم است.

**سخنرانی مذهبی
برنامه "سخنرانی مذهبی " هر جمعه ساعت 7:05 دقيقه به مدت 30 دقيقه با هدف ترويج فرهنگ دينی و رشد فضايل اخلاقی در جامعه پخش می‌شود. سخنران دهه اول حجه الاسلام والمسلمين سيدمهدی طباطبايی،دهه دوم حجه الاسلام والمسلمين شهاب مرادی و دهه سوم حجج الاسلام پناهيان و نقويان هستند.

**سی جرعه از رمضان
مسابقه "سی جرعه از رمضان " در ايام ماه مبارك رمضان از گروه فرهنگ و معارف شبكه تهران به تعداد 30 برنامه 15 دقيقه‌ای با هدف ترويج فرهنگ غنی اسلام در بين جوانان و نوجوانان و جذب مخاطب در ماه مبارك رمضان با موضوعات قرآن و سيره اهل بيت(ع) هر روز ساعت 19 پخش می‌شود.
سوالات برنامه در روز چند نوبت زير نويس می‌شود و در پايان شب بين شركت كنندگان قرعه‌كشی خواهد شد. تهيه كننده اين برنامه احمد لنگرودی است.

**طرح قرآنی 1445
اين طرح كه با ابتكار شبكه قرآن و معارف سيما به صورت متمركز اجرا می‌شود به شرح و تفسير سوره انفال می‌پردازد، اين برنامه از شنبه تا چهارشنبه به مدت 15 دقيقه ساعت 15:10 دقيقه پخش می‌شود.


**زندگی آسمانی
برنامه "زندگی آسمانی "، به صورت مستند به چگونگی زندگی زنان تازه مسلمان كه بعد از اسلام در كمال آرامش در ايران اسلامی زندگی می‌كنند،می‌پردازد. زندگی آسمانی در گروه فرهنگ و معارف اسلامی به تعداد 30 برنامه 20 دقيقه‌ای به تهيه‌كنندگی آرزو اسلامی ساخته شده است.

**زمزمه عارفان
برنامه "زمزمه عارفان " با قالب تركيبی و با هدف ترويج فرهنگ دعا و پاسداری از ميراث گران‌بهای معنوی شيعه به تعداد 30 برنامه 10 دقيقه‌ای به تهيه‌كنندگی محمود مهبادی ساخته شده است، در اين برنامه هر شب غلام رضازاده مداح اهل بيت يك صفحه از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می‌كند و سپس حجه الاسلام والمسلمين سيدمهدی طباطبايی نكات اخلاقی و عرفانی فراز قرائت شده دعا را تبيين می‌كند.

**زمزمه احكام
در برنامه "زمزم احكام " حاج آقا فلاح‌زاده به سوالات بينندگان درباره احكام مرتبط با ماه رمضان پاسخ می‌دهد،مدت اين برنامه 3 دقيقه است و تهيه‌كننده آن نيز محمود مهبادی است.

**صورت ماه
برنامه "صورت ماه " در دو بخش روايی و گزارشی به انعكاس شور و حال مردم در محلات مختلف شهر تهران و حال و هوای روزه‌داران در ماه رمضان می‌پردازد.
در بخش روايی كه با نقاشی حجمی روی شن با خط نستعليق، معلا و كوفی كه برای اولين بار در ايران انجام شده همراه است، داستانك‌هايی درباره خاطرات شهروندان تهرانی از ماه رمضان با شن به تصوير كشيده می‌شود.
در بخش گزارشی برنامه، خودرو برنامه با حضور در 35 محله تهران با مردم، ورزشكاران، نخبه‌گان، پيشكسوت‌ها و … هر محله به گفت‌وگو می‌نشيند.
صورت ماه به مدت 5 دقيقه هر روز ساعت 17:30 دقيقه پخش می‌شود. تهيه‌كننده و مجری اين برنامه فرهاد ناصح است.

**جشن رمضان
برنامه زنده «جشن رمضان» امسال نيز مانند سال‌های گذشته با مشاركت كميته امداد امام خمينی از گروه فرهنگی- اجتماعی شبكه تهران پخش می‌شود.
اين برنامه با هدف تقويت حس روحانی و عرفانی جامعه، يادآوری و تذكر موضوعات اخلاقی و اجتماعی، همسوسازی نگاه مخاطبان به سوی خداپرستی، و توجه بخشيدن مخاطبان به توجه و كمك نمودن به مستمندان به ويژه ايتام با اجرای سيدكاظم احمدزاده و محمود شهرياری تهيه و پخش می‌شود.
رويكرد در برنامه "جشن رمضان " ايجاد هيجان و نشاط عمومی در ميان مخاطبان است.
در اين برنامه كه به صورت زنده در شب‌های ماه مبارك رمضان از نمايشگاه بين المللی تهران پخش می‌شود، بخش‌های مختلفی چون سی قرار كه در اين بخش با بينندگان درباره يك رفتار اجتماعی قرار می‌گذاريم، قرار می‌گذاريم غيبت نكنيم، با كودكان خوش رفتار باشيم، عصبانی نشويم و...،دعوت از مردم برای پهن كردن سفره افطار و حضور مجريان برنامه بر سر سفره، حضور ميهمانان و كارشناسان مذهبی، اجتماعی، هنری...، اجرای موسيقی، دعای روز،گزارش از فعاليت‌های و اقدامات كميته امداد، پخش گزارش از سطح شهر،گزارش از برگزاری جنگ رمضان در شهرستانهای استان تهران، گزارش از بازارچه خيريه رمضان،گزارش از افراد آسيب ديده‌ای كه در مواردی با حمايت كميته امداد امام خمينی(ره) و با همت مضاعف و تلاش بی‌وقفه خود توانسته است به موفقيت دست يابد را در بر دارد.
برنامه "جشن رمضان 10 دقيقه قبل از افطار و10 دقيقه بعد از افطار وپخش اصلی برنامه ساعت 21دقيقه به مدت 105 دقيقه پخش می‌شود. تهيه‌كننده اين برنامه سيدكاظم احمدزاده است.

**بركت
برنامه بركت با موضوع تاثير ماه مبارك رمضان در شكل‌گيری و ايجاد مشاغل مختص اين ماه به تهيه‌كنندگی و اجرای محمد امين طارمی با ساختار مستند و به تعداد 20 برنامه 5 دقيقه‌ای از گزوه فرهنگی اجتماعی در ماه رمضان به روی آنتن می‌رود.

**شكر ما
برنامه "شكر ما " به تهيه‌كنندگی محمدجواد هاشمی‌نيا با عنوان بررسی سنت‌های قديمی مردم تهران در ايام ماه رمضان به مدت 10 دقيقه از گروه فرهنگی اجتماعی در ماه رمضان به روی آنتن می‌رود.
اين برنامه، مستند تركيبی است كه در آن به سنت‌ها و آيين و رسوم مردم در تهران قديم پرداخته شده است.
هدف از ارائه و اجرای اين برنامه، آشنايی نسل ميانسال، جوان و نوجوان با سنت‌های ارزشمند فراموش شده و يادآوری گذشته‌های دور برای نسلی كه در روزگار فعلی زندگی می‌كند و نيز احيا و زنده كردن اين ارزش‌ها و سنت‌ها و رسوم است.
در اين برنامه سعی بر اين است تا با افرادی كه اطلاعات دقيق و موثق درباره چگونگی برگزاری مراسم مختلف در ماه مبارك رمضان دارند، مصاحبه شده و از اين طريق بيننده با نحوه زندگی مردم در رمضان تهران قديم آشنا شود.
در اين برنامه سعی شده تا با افرادی كه به نوعی اين سنت‌های قديمی را تجربه كرده يا شرح و وصف آنها را از گذشتگان خود شنيده‌اند ارتباط برقرار كرده و به استناد توضيحات آنها اين رسوم را بار ديگر يادآوری شده و به نمايش گذاشته شود.
اين برنامه بصورت تركيبی ارائه می‌شود و عناصر مختلفی مانند مصاحبه، به همراه متن كه توسط گوينده خوانده می‌شود و با تصاوير مرتبط تركيب شده و به همراه موسيقی و عكس‌های مورد نياز به مخاطب ارائه می‌شود.

**سه دونگ، سه دونگ
مجموعه تلويزيونی "سه دونگ سه دونگ " بر اساس طرحی از عليرضا مسعودی و به كارگردانی شاهد احمدلو از بيستم بهمن ماه سال گذشته در يكی از مناطق جنوبی تهران كليد خورده، برای پخش در ماه مبارك رمضان در نظر گرفته شد.
اين سريال در 26 قسمت 40 دقيقه‌ای به تهيه‌كنندگی محمد صالحيان در شبكه تهران توليد شده است.
داستان سريال اين گونه شكل می‌گيرد: نصرت عشقی سالهاست در يكی از محلات تهران نانوايی سنگگ دارد كه به اتفاق سه پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌كند، با آمدن پرويز شريك سه دونگ از مغازه‌اش، كه در ده سال قبل به ابتاليا رفته و حالا برای فروش سه دونگ آن به ايران آمده، ماجراهايی برای اين خانواده پيش می‌آيد كه آنها تصميم می‌گيرند به خارج از كشور مهاجرت كنند و...
اسامی بازيگران اين سريال به شرح ذيل است:
سيروس گرجستانی، محمد كاسبی، مرجانه گلچين، جواد عزتی، يوسف صيادی، داريوش سليمی، عباس جمشيدی‌فر، اشكان اشتياق، ناديا دلدار گلچين، بيژن پيشدادی،گيتی معينی، سيروس ميمنت، ساقی زينتی، مريم معصومی، فرشاد حسينی موحد، متين السادات ستوده، سياوش مفيدی و...
ساير عوامل سريال عبارتند از: نويسندگان :عليرضا مسعودی، سيدنيما حسن‌نيا، مجری طرح: مجيد صادقی،مدير توليد:هادی انباردار، طراح لباس:محسن غلامی، صدابردار:محمد شيبندی، دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز:شكيل مظفری، دستيار كارگردان:ماكان رضايی،دستيار توليد:وحيد ندايی، مدير تداركات:مهدی نكونام، طراح گريم:سياوش گرجسنانی، تدوين‌گر: آرش ياراحمدی، تصويربردار پشت صحنه:محمدرضا قاسمی، عكاس: آرش شامحمدی
سه دونگ سه دونگ هر شب ساعت 23:15 پخش می‌شود و تكرار مجموعه روز بعد ساعت 17:40 دقيقه است.

**شايد برای شما هم اتفاق بيافتد
مجموعه تلويزيونی "شايد برای شما هم اتفاق بيافتد " هر روز ساعت 19:20 دقيقه پخش می‌شود، تكرار مجموعه 35 دقيقه بامداد است.

**روز اولی‌ها
«روز اولی‌ها» ميهمان ويژه رنگين كمان می‌شوند.
برنامه رنگين كمان برای اولين بار در ماه مبارك رمضان ميزبان دختر خانم‌های عزيزی می‌شود كه برای اولين بار به ضيافت اللهی دعوت شده‌اند، اين برنامه در 15 روز اول ماه مبارك رمضان زنده از فرهنگسرای بهمن و در 15 روز دوم زنده از استوديوی برنامه به روی آنتن می‌رود.
تهيه‌كننده رنگين كمان اميررضا كاوه است، اين برنامه هر روز به جز پنج‌شنبه‌ها ساعت 14:05 و جمعه ساعت 15 پخش می‌شود.
captcha