همایش رهروان زینبی در امامزادگان شاخص ‌هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 1470723
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

همایش رهروان زینبی در امامزادگان شاخص ‌هرمزگان برگزار شد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان‌ گفت: همایش بزرگ زنان با عنوان «رهروان زینبی» پنجشنبه، ۱۵ آبان ‌در امامزادگان شاخص این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، همایش بزرگ زنان با عنوان «رهروان زینبی» پنجشنبه، ۱۵ آبان ‌در امامزادگان شاخص این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در حاشیه این همایش اظهار کرد: همایش بزرگ رهروان زینبی در امامزادگان شاخص استان هرمزگان از جمله امامزاده سیدسلطان محمد (ع) رودان، امامزاده سید‌مظفر بندرعباس‌(ع) وامامزاده سید‌محمد حاجی‌آباد‌(ع) در هرمزگان برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان‌‌ تصریح کرد: روز ۱۲ محرم روز ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه است و همایش رهروان زینبی نیز به واسطه بزرگداشت حضرت زینب(س) به‌عنوان پیام‌رسان حماسه عظیم عاشورا برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر الگوپذیری زنان جامعه امروز از حضرت زینب‌(س)، افزود: تبلیغ معارف دین و ترویج پیام عاشورا مستلزم این است که زنان جامعه امروز ما نیز زینب‌گونه عمل کنند و با تمسک به سیره عملی آن حضرت، مسیر رشد و شکوفایی معنوی زنان و مردان را فراهم کنند.
هاشمی‌ با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که در دهه اول محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد، تصریح کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با استقبال خوب مردم به‌ویژه قشر جوان برگزار شد که روحانیان اعزامی علاوه بر برگزاری مجالس ادعیه و سخنرانی، بصیرت‌افزایی در زمینه علت وقوع حماسه عظیم عاشورا و تشریح دستاوردهای این حادثه بزرگ تاریخی را به طور خاص دنبال کردند.
وی افزود: غرفه پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، غرفه همه واقف باشیم، غرفه بصیرت، غرفه مشاوره و برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان از جمله برنامه‌های دیگر دهه اول محرم بود.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان‌ با اشاره به روایتی از امام حسین‌(ع‌) که فرمودند «‌اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکَرِ وَ اَسِیرُ بِسِیرهِ جَدِّی وَ اَبِی عَلِّی بن ابی طالب»، افزود: بی‌شک هدف اصلی قیام امام حسین‌(ع) را می‌توان امر به معروف و نهی ازمنکر عنوان کرد که اگر این امر در جامعه ما نهادینه شود، میزان ابتلا به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی و … در جامعه کاهش خواهد یافت.
وی‌ نخستین گام در راستای نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح خود، عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم ارشاد و پند و اندرز ما در دیگران مؤثر واقع شود، باید ابتدا منکرات را از خود دور کنیم و عامل به معروفات شویم.
هاشمی در پایان با بیان اینکه بخش اعظمی از مجموعه گرداندگان و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در استان را غالباً قشر جوان اداره می‌کنند، افزود: این بشارت خوبی است و بحمدالله طی چند سال اخیر شاهد جهش پرشتاب امامزادگان و بقاع متبرکه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بوده ایم که امیدواریم با تداوم این روند، میزان بهره‌مندی اقشار بیشتری را از فعالیت‌های فرهنگی بقاع و امامزادگان فراهم کنیم.

captcha