همایش «رهروان زینبی» در دلیجان برگزار می‌شود
کد خبر: 1464185
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
فردا؛

همایش «رهروان زینبی» در دلیجان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های اجتماعی: رئیس اوقاف دلیجان از برگزاری همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم‌الحرام در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اوقاف و امور خیریه دلیجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تسلیت و تعزیت به‌مناسبت عاشورای حسینی، گفت: عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارای ابعاد مختلفی است که باید توسط محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه مورد تحقیق و واکاوی قرارگیرد.

وی با بیان این مطلب که اهداف و قیام عاشورا توسط سخنان جذاب باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود، به فرمایش امام راحل(ره) که فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» استناد کرد و گفت: بی‌شک حضور نوجوانان در محافل سوگواری اباعبدالله(ع) آنان را از سقوط در دام شیطان نفس و توطئه‌های دشمنان صیانت می‌کند.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های در دستور کار این اداره در ایام محرم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با کمک و مساعدت تمامی مردم شهرستان دلیجان برنامه‌های در نظر گرفته شده با عزت و شکوه خاصی نسبت به مشابه سال‌های قبل برگزار شود.

حجت‌الاسلام آسوده برگزاری باشکوه عزاداری سیدالشهدا(ع) در امامزادهای شهرستان را از برنامه‌های این دهه عنوان کرد و افزود: برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین در قتلگاه حضرت سلطانعلی بن‌محمدالباقر(ع) از دیگر برنامه‌هاست.

وی همچنین، از برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم‌الحرام مصادف با پنجشنبه، 15 آبان‌ماه با حضور بانوان عزادار خبرداد و گفت: بانوان با حضور در این همایش با اهداف عالیه حضرت زینب(س) و دیگر بانوان حاضر در قیام کربلا آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام آسوده اقامه نماز ظهر و عصر در تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه این شهرستان را از برنامه‌های قابل توجه امامزادگان این شهرستان برشمرد و گفت: اعزام روحانی مبلّغ از سازمان به روستای موقوفه مزوش و روستای کروگان جاسب در راستای اجرای نیات واقفان در ماه محرم از دیگر اقداماتی است که اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: امامزادگاه معصوم دلیجان، امامزاده زبیده خاتون(س) نراق، امامزاده حمزه روستای کروگان جاسب، امامزاده اسحاق و عیسی(ع) روستای بیجگان جاسب، امامزاده حوریه خاتون(س) و کاظمه خاتون(س) روستای سینقان، قتلگاه حضرت سلطانعلی بن‌محمدالباقر(ع) پذیرای زائران عزادار است.

رئیس اداره اوقاف دلیجان در پایان اضافه کرد: امامزاده یحیی(ع) روستای هستیجان، امامزاده سلیمان(ع) روستای راونج و امامزاده سیدجلال‌الدین(ع) مهدی شهر دلیجان از جمله امامزادگانی هستند که در روز عاشورا پذیرای عزاداران سید و سالار شهیدان بود.

captcha