اقدامات داعش برخاسته از آموزه‌های الهی اسلام نیست
کد خبر: 1443675
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
نخست‌وزیر نروژ:

اقدامات داعش برخاسته از آموزه‌های الهی اسلام نیست

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر نروژ ضمن پیوستن به تظاهرات روز دوشنبه مسلمانان این کشور علیه جنایات گروه تروریستی داعش، تاکید کرد: اقدامات داعش ارتباطی به آموزه‌های الهی اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، ارنا سولبرگ با حضور در جمع تظاهرات‌کنندگان مسلمان که در مقابل پارلمان این کشور در اسلو تجمع کرده بودند، گفت: معتقدم مسلمانان کسانی هستند که همواره از افراط‌گرایی فاصله می‌گیرند.
سولبرگ به همراه رهبران احزاب سیاسی نروژ به جمع رهبران شیعیان و اهل تسنن این کشور پیوست و جنایات داعش را محکوم کرد.
در این تظاهرات، هزاران نفر از مردم نروژ حضور داشتند. 

آن‌ها شعارهایی علیه داعش سر دادند و تأکید کردند که جنایات این گروه نباید به اسلام  مرتبط دانسته شود.


این تظاهرات در پی اعلام حمایت یک گروه‌ افراط‌‌گرای کوچک در نروژ از داعش، به همت گروهی از شیعیان و اهل سنت این کشور برگزار شد.
برگزارکنندگان تظاهرات همچنین بر ضرورت ایستادگی در مقابل گروه تروریستی داعش تأکید و اعلام کردند: جهان باید بداند که تروریست‌های داعش و حامیان آن‌ها نماینده یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان جهان نیستند.
مهتاب افشار، رئیس شورای اسلامی نروژ در سخنانی در این تظاهرات‌ گفت: آن‌ها (داعش) به دنبال تروریسم و ترور هستند و ما به‌شدت آن‌ها را محکوم می‌کنیم.
بنابر اعلام سرویس امنیتی نروژ، تاکنون حداقل 50 نفر این کشور را به قصد پیوستن به داعش و جنگ علیه دولت سوریه ترک‌ کرده‌اند.

 

captcha