استجبابت دعا با اطاعت از خداوند میسر می‌شود
کد خبر: 1409119
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
امام‌جمعه شیروان:

استجبابت دعا با اطاعت از خداوند میسر می‌شود

خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: حجت‌الاسلام کوثری بیان کرد: به هر میزانی که خدا را اطاعت کنیم خداوند به همان میزان از ما حرف‌شنوی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام‌جمعه شهرستان شیروان در محفل دعای توسل هیئت متوسلان به امام سجاد(ع)، گفت: ماه رجب مقدمه ورود به ماه شعبان است. خداوند متعال در ماه رجب، ماهی که در آن هستیم بنا دارد بندگانش را بیامرزد و ببخشد تا از برکات ماه شعبان برخوردار شوند و لیاقت ضیافت اللهی را پیدا کنند.

وی با اشاره به حدیث «مَنْ أَصْلَحَ ما بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللّهِ أَصْلَحَ اللّهُ ما بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النّاسِ»، بیان کرد: کسی که رابطه بین خود و خدای خود را اصلاح کند و این کار را انجام دهد، خداوند رابطه بین او و مردم را اصلاح می‌کند یعنی کار دنیوی‌اش اصلاح می‌شود.

وی رابطه خوب بنده و خالق را به اطاعت کردن از دستورات خداوند دانست و گفت: به هر میزانی که خداوند را اطاعت کنیم خداوند به همان میزان از ما حرف‌شنوی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کوثری بیان کرد: اولیای خدا، علمای ربانی، مؤمنان و کسانی که مشاهداتی دارند یک عمری به خداوند گفتند بلی و اگر انسان نیز به خداوند بگوید بلی و او را اطاعت کند خداوند نیز او را مَثَلِ خود قرار خواهد داد.

وی افزود: گاهی با یک کلام و حرف می‌توان یک شهر و مملکت را عوض کرد اما گاهی خودمان و خانواده خودمان را نمی‌توانیم عوض کنیم؛ مشکل کجاست؟ عامل همه مشکلات ما، خودمان هستیم و از خودمان غفلت داریم. ما هنوز نتوانسته‌ایم خودمان را بر زمین بزنیم و پیروز این میدان شویم.

امام‌جمعه شیروان در پاسخ به این پرسش که کلید بهشت کجاست؟، گفت: کسی که از مقام، علم و قدرت الهی بترسد و نفس خود را از هواهای نفسانی نهی کند، جایگاهش جنت و بهشت خواهد بود و ما باید خودمان را از هواهای نفسانی به دور کنیم که اگر یک روزی خداوند اعمال ما را نگاه کند و اسرار ما برملا شود بتوانیم سربلند این میدان باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: سعی کنیم در ماه رجب به خودمان برسیم که هرچه به امورات خودمان بهتر رسیدگی کنیم در خانواده و جامعه عزیزتر خواهیم شد.

یادآور می‌شود، محفل دعای توسل هیئت متوسلان به امام سجاد(ع) از سال 1391، همزمان با سالگرد شهادت امام سجاد(ع) تأسیس و در منازل جمعی از دبیران و مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان شیروان به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

captcha