هنجارشکنی دینی؛ پیامد روابط دختران و پسران
کد خبر: 1336514
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

هنجارشکنی دینی؛ پیامد روابط دختران و پسران

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده هنر دانشگاه تهران پیامدهای افزایش روابط دختر و پسر را توسعه و ترویج هنجارشکنی دینی و گسست در روابط خانوادگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام محمد دوست‌پرور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده هنر دانشگاه تهران یک‌شنبه، 17 آذر در نشست روابط دختر و پسر نیاز عاطفی یا صدمات روحی در همدان گفت: پیامدهای افزایش روابط دختر و پسر توسعه و ترویج هنجارشکنی دینی، گسست در روابط خانوادگی، افزایش آمار طلاق، افزایش آسیب‌های روحی و روانی، بحران اخلاق در نسل آتی و کسب عادت ثانویه به ارتباط با جنس مخالف است.
وی درباره عوامل افزایش روابط دختر و پسر تصریح کرد: تسهیل روابط دختر و پسر، ‌توسعه وسایل ارتباط جمعی، ‌تغییر در گروه‌های مرجع جوانان، بالا رفتن سن ازدواج، حاکمیت روحیه فرد گرایی و بحران هویت از جمله این عوامل است.
حجت‌الاسلام دوست‌پرور اضافه کرد: برخی از پیامد‌های به وجود  آمده در جامعه از جمله تمایل به آزاد شدن از قید و بندهای خانواده‌، گرایش به استقلال، ضعف روابط صمیمانه با پدر و مادر،  ضعف نظارت خانواده‌، ضعف اعتقادات مذهبی و پایبندی به احکام شرعی‌، بی‌اعتنایی به ارزش‌های سنتی جامعه‌، مدهای پوشش و آرایش از نشانه‌های بحران هویت در بین جوانان است.
مسوول نهاد رهبری دانشکده هنر دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: رواج الگوهای همزیستی غیرخانوادگی، نهادینه شدن روابط دختر و پسر، از بین رفتن قبح ارتباط با غیر همسر، ایجاد دلزدگی، یادآوری خاطرات و امکان سوء استفاده از طرف پسران از دیگر پیامدهای روابط دختر و پسر است.
وی ابزار کرد: 61 درصد از افرادی که قبل از ازدواج با کسی رابطه داشته‌اند به پایان بخشیدن به روابط قبلی خود تمایلی ندارند، توکل، و مسئولیت به معنای تعهد اخلاقی ایمان و توکل، شناخت حقوق و تکالیف مانند تأمین عاطفی و مادی و تجهیز به امکانات لازم و متعادل از لوازم اصلی یک زندگی مشترک است که نقش مهمی دارد.
نماینده ولی فقیه در نهاد رهبری دانشگاه هنر تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز دانشجو ابراز کرد: انس و داد‌گری دارای پیوند و گره محکمی با هم هستند و در طول تاریخ هر کجا که دانش وجود داشته باشد دادخواهی هم همراه آن است، روز دانشجو نماد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی دانشجویان فرهیخته این مرز وبوم می‌باشد.
وی افزود: دانشجویان در ایران همواره دارای سه مشخصه ظلم ستیزی‌، عدالت خواهی و به دنبال هویت ملی و دینی بوده‌اند و این خصایص آنها را از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار کرده است.

captcha