80 درصد موقوفات لرستان به عزاداری امام حسین(ع) اختصاص دارد
کد خبر: 1311423
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
حجت‌الاسلام عباس‌زاده:

80 درصد موقوفات لرستان به عزاداری امام حسین(ع) اختصاص دارد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌ اوقاف لرستان گفت: در استان لرستان بسیاری از افراد تمایل دارند که اماکن و تجهیزاتی را که وقف می‌کنند درآمد آنها به عزاداری ایام محرم و صفر اختصاص یابد؛ لذا 80 درصد موقوفات استان به این مهم اختصاص دارد.


حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه لرستان، در رابطه با برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه لرستان گفت: به‌طورکلی برنامه‌های فرهنگی اوقاف در 42 بقعه در قالب برگزاری برنامه‌های مسابقات قرآن، اذان، تواشیح، ابتهال، برگزاری جشن‌ها ومراسمات مذهبی و دینی  و مراسم ملی انقلاب و ضیافت الهی ماه رمضان اجرا شده وهمچنین به علت استقبال مردم استان از مراسم سوگواری امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر در 60 امام‌زاده استان برنامه‌های ویژه‌ای اجرا خواهد شد.



وی ادامه داد: در تمام شهرها و روستاهای استان مردم ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند و 80  درصد وقوفات خود برای عزاداری ایام محرم و صفر در نظر می‌گیرند.



حجت‌الاسلام عباس‌زاده عنوان کرد: در ماه محرم 10 خیمه معرفت در 10 امامزاده شاخص لرستان برپا می‌شود که در 3 یا 4 غرفه این خیمه‌ها روحانیانی جهت پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهه‌ها و بیان احکام و فلسفه قیام امام حسین(ع) حضور دارند.

captcha