بازشناسی سيره اهل بيت(ع)؛ مروج اخلاقيات عملی متعالی‌ساز جامعه
کد خبر: 1281212
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
حجت الاسلام كريمی تأكيد كرد

بازشناسی سيره اهل بيت(ع)؛ مروج اخلاقيات عملی متعالی‌ساز جامعه

رئيس اداره اوقاف رشت با بيان اينكه بازشناسی سيره و شيوه زندگی اهل بيت تأثير ژرفی در اصلاح جامعه با استفاده از خلقيات عملی دارد، گفت نحوه زندگی اهل بيت(ع) مروج اخلاقيان عملی متعالی‌ساز انسان، خانواده و جامعه است.



حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا كريمی، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، با توجه به در پيش بودن دهه كرامت با بيان اينكه حضور خدام رضوی در استان‌ها بر ترويج فرهنگ رضوی موثر است، اظهار كرد: فرهنگ هر جامعه تابعی از فضای حاكم بر آن جامعه است؛ فرهنگ دينی و معنوی زمانی بر جوامع حاكم خواهد گرديد كه فضا به سمت و سوی دين و معارف باعظمت و والای دينی سوق داده شود، توجه به فضای محيط بر جوامع غربی بيان كننده آشكار اين مطلب است.


وی در ادامه افزود: به يقين از مصاديق بارز و تأييد مطلب فوق، ماه ضيافت اللهی است كه با تصديق سازمان های ذی صلاح آمار جرم و جنايت و تخلف كاهش ميابد و اين به معنای حاكم شدن فضای معنوی و فرهنگ بندگی بر جامعه است.


حضور خدام آستان قدس رضوی(ع) در استان‌ها تأثير شايانی بر جامعه دارد


حجت‌الاسلام كريمی متذكر شد: حضور خدام آستان قدس رضوی(ع) در استان‌ها و ايجاد فضای رأفت و محبت و در كنار آن انتقال سيره اهل بيت عصمت و طهارت به ويژه سيره ثامن‌الحجج(ع) و پيام ملكوتی آن امام همام كه همانا تبعيت از حصن حصين ولايت است؛ لذا تأثير شايانی بر جامعه خصوصا قشر جوان خواهد داشت.


رئيس اوقاف رشت با بيان اينكه بازشناسی سيره و شيوه زندگی اهل بيت خصوصا امام رضا(ع) تأثير ژرفی در اصلاح جامعه با استفاده از خلقيات عملی دارد، گفت: نحوه زندگی اهل بيت(ع) مروج اخلاقيات عملی متعالی‌ساز انسان، خانواده و جامعه است و نقش سازنده‌ای در تحكيم ارزش‌ها و در نتيجه تقويت بنيان جامعه ايفا می كند.


بيان عملی سيره امام رضا(ع)؛ بهترين روش برای ترويج فرهنگ رضوی


وی با اشاره به فرموده امام صادق(ع) مبنی بر اينكه «كونوا دُعاةَ النّاسِ بِأَعمالِكُم، ولا تَكونوا دُعاةً بِأَلسِنَتِكُم؛ مردم را با اعمال تان فراخوانيد و با زبان هايتان، دعوت‌كنندگان مردم نباشيد»، تاكيد كرد: بهترين روش كه سبك تبليغی پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و ائمه طاهرين(ع) بوده است استفاده از روش های عملی به جای نصيحت و شعار است؛ بنابراين بهترين روش برای ترويج فرهنگ رضوی بيان عملی سيره آن بزرگوار توسط تأثيرگزاران در جامعه است.


حجت الاسلام كريمی با اشاره به راهكارهای ترويج فرهنگ رضوی، گفت: ترويج فرهنگ و سيره رضوی با توزيع بسته های فرهنگی، توجه به توصيه ها در رسانه ها، ساخت سريال ها و فيلم ها با اين هدف والا، از جمله راهكارهای توسعه و گسترش فرهنگ و سبك زندگی رضوی در جامعه است.


رئيس اداره اوقاف رشت در خصوص برنامه های خود در ايام دهه كرامت، خاطرنشان كرد: برگزاری مراسم روز دختر در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) و معرفی دختر شاخص استان گيلان در اين روز با همكاری امور بانوان استانداری گيلان همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) مهمترين برنامه‌هاست.


وی اضافه كرد: همچنين برگزاری مراسم شب ولادت باسعادت حضرت معصومه و امام رضا(ع) همزمان در بقاع متبركه شهرستان رشت و همچنين برگزاری همايش بزرگداشت امامزادگان در روز 21 شهريور با سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين راشد يزدی و مداحی حاج محسن طاهری و همچنين تلاوت قرآن كريم توسط قاری ممتاز و بين‌المللی حاج حامد شاكرنژاد در امامزاده حسن خمام از ديگر  برنامه های اين دهه می باشد.

captcha