مشارکت المصطفی در یک تحول تمدنی تاریخ بشر
کد خبر: 4212865
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد:

مشارکت المصطفی در یک تحول تمدنی تاریخ بشر

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: هدف اصلی گفتمان انقلاب اسلامی، ارائه یک تمدن معنویت‌محور و عدالت‌جو در برابر یک تمدن سلطه‌طلب مادی است و جامعه المصطفی نیز آن را دنبال می‌کند، لذا المصطفی در یک تحول تمدنی در تاریخ بشر مشارکت دارد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، عصر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در دیدار اعضای دبیرخانه همایش ظرفیت‌های فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران و آمریکای لاتین ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار کرد: حوزه دانشی زبان و فرهنگ در منظومه علمی جامعه المصطفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بر اساس طرح تحول آموزشی، یکی از حوزه‌های دانشی المصطفی به شمار می‌آید.

منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کنار دو حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی، جامعه المصطفی سهم ویژه و هویت جداگانه‌ای برای علوم زبان و فرهنگ شناسی قائل شده است. زبان از یک سو بستری برای انتقال علم و فرهنگ و از سوی دیگر، خود گنجینه‌ای از معارف می‌باشد؛ به ویژه زبان فارسی که امروز به بستری برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی مبدل شده است.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر اهمیت شناخت فرهنگ‌ها برای انتقال پیام گفتمان اسلام ناب، افزود: ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که تمدنی تحت عناوینی چون جهانی‌سازی، پایان تاریخ و…، به دنبال تحکیم انحصاری مبانی و ارزش‌های خود در سراسر جهان است. تنها نقطه‌ای در جهان که در برابر این تمدن استکباری داعیه دارد، انقلاب اسلامی است و تمام درگیری‌ها و چالش‌های تمدن غربی با جمهوری اسلامی ایران از همین مسئله سرچشمه می‌گیرد که تنها با یک گذار تمدنی پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به ظهور نشانه‌های افول تمدن مادی، تصریح کرد: متفکران نئولیبرال به صراحت تمدن مادی را نظمی حاصل از ۲۰۰۰ سال تلاش می‌دانند که کسی حق مخالفت با آن را ندارد و همینطور که این روز‌ها شاهدیم، اگر در دانشگاه‌های آمریکا نیز از استادی حرفی متفاوت شنیده شود، با برخورد قهرآمیز و دستگیری توسط پلیس مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه آمریکای لاتین یکی از مناطقی است که به شدت از بی‌عدالتی و تحقیر توسط تمدن مادی رنج برده، اظهار کرد: این بی‌عدالتی‌ها موجب شکل‌گیری الهیاتی در این منطقه شد که توجیه‌گر طغیان و سرکشی یک گروه سرمایه‌دار و سلطه‌گر نباشد و ایستادگی و مقاومت را ترویج کند.

وی ارائه یک تمدن معنویت محور و عدالت‌جو در برابر یک تمدن سلطه‌طلب مادی را یک مسئله جهانی و گذار تمدنی دانست که هدف اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است و جامعه المصطفی آن را دنبال می‌کند. المصطفی در یک تحول تمدنی در تاریخ بشر مشارکت دارد.

رئیس جامعه المصطفی، اندیشه و گفتمان اسلام را مبتنی بر ارزش‌های مشترک میان همه مردم جهان دانست و ابراز کرد: عدالت در جهان امروز جای خود را به نظام زورگویی داده است که اگر رژیم جعلی و دست نشانده‌اش روزانه ده‌ها زن و کودک را به قتل برساند، صدایی از آنان شنیده نخواهد شد؛ اما اگر کسی در دفاع از خود در برابر جنایات این رژیم کوچک‌ترین واکنشی نشان دهد، در برابر آنان محکوم خواهد بود.

وی مسائلی چون خانواده و زن را یکی از جبهه‌های درگیری تمدنی عصر حاضر خواند و گفت: ما امروز با تمدنی درگیر هستیم که اخلاق در آن هیچ جایگاهی ندارد. انقلاب اسلامی در این زمینه در موضع طلبکار قرار دارد و تمدن مادی باید پاسخگوی ظلم تاریخی خود به زنان باشد که بدترین نگاه ابزاری و کالایی را به آنان روا داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر رسالت تمدنی بزرگی که مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی عهده‌دار آن است، خاطرنشان کرد: شما باید بتوانید با همه تمدن‌ها و فرهنگ‌ها ارتباط برقرار نموده و پرچمدار گفتمان عدالت محور و معنوی انقلاب اسلامی ایران در جهان باشید. البته یاوران ما در جهان کم نیستند؛ اما نیاز است با آنان ارتباط برقرار کنیم که یکی از اثرگذارترین ارتباطات، ارتباط با ملت‌های منطقه آمریکای لاتین است. امیدواریم به همت شما و پشتیبانی سایر بخش‌ها این همایش در اهداف خود به توفیق دست یابد.

انتهای پیام
captcha