شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4212733
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند

رئیس شورای اسلامی استان یزد گفت: شوراها در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‏‏‌های وحدت و وفاق باشند.

میرزاحسن زارع،  رئیس شورای اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، میرزاحسن زارع،  رئیس شورای اسلامی استان یزد در پیامی نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی را تبریک گفت.

وی در این پیام آورده است:

«شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی زیبایی از مردم‌سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ها و شکوفایی‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که می‏‏‌توانند در نقش حلقه ارتباط با مردم به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‏‏‌های وحدت و وفاق باشند.

بی‌شک یکی از مهمترین کانون‌های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی است. مردم شریف ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان خویش در این شوراها، عملاً وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت جای جای این مرز و بوم مقدس تعیین نموده و تأثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستائی به احسن وجه، به منصه ظهور می‌رسانند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا بوده و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت‌ کوشی و پرهیز از تعصبات محله‌ای با دلسوزی به ایفای نقش خطیر خویش بپردازند گامی بلند و پر اثر را در تعالی منطقه خویش برداشته و به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل نموده اند.

آنچه که امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای محترم شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی قرار گیرد، توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها و ایمن‌سازی ابنیه‌ها، راهبرد حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان در توسعه نشاط اجتماعی است.

نهم اردیبهشت‌ماه سالروز رویداد ارزشمندی‌ در راستای اجرای اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی و بیانگر نقش و اهمیت جایگاه مردم در عرصه‌های مختلف مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گامی مؤثر در جهت استقرار نظام مردم سالاری دینی است.

این روز که در تقویم رسمی کشور به نام روز شوراها نامگذاری شده فرصتی است برای قدردانی از اعضای شوراهای شهر و روستا که با اندیشه و اتکا به خرد جمعی زمینه خدمت‌رسانی مطلوب و هر چه بهتر به شهروندان را فراهم می‌کنند.

اینجانب با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی شوراهای اسلامی، این مناسبت ارزشمند را به یکایک اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران بر امده از این شوراها، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و رجا واثق دارم با همدلی و سختکوشی تمامی اعضا شوراهای اسلامی شاهد رشد و تعالی روز افزون یزد، خواهیم بود.»

انتهای پیام
captcha